ترکیه نماینده مخالفان در اجلاس سوچی

مخالفان سوری تصمیم گرفته‌اند تا در کنفرانس سوچی شرکت نکنند و به جای آن اعلام کرده‌اند که ترکیه می‌تواند به جای آنها در این کنفرانس شرکت نماید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع دیپلماتیک امروز سه‌شنبه تأکید کرده است که مخالفان سوری تصمیم گرفتند تا در اجلاس سوچی شرکت نکنند و به آنکارا اعلام کرده‌اند که می تواند از طرف آنها در این کنفرانس شرکت داشته باشد.

منابع خبری اعلام کردند هیاتی از مخالفان سوری وارد فرودگاه سوچی در روسیه شده، ولی زمانی که تصاویری را که همراه با آن پرچم رسمی کشور سوریه قرار داشته، مشاهده نموده‌اند، نظر خود را تغییر داده و حاضر به شرکت در این نشست نشده‌اند.

این منبع آگاه که نامش فاش نشد، در ادامه افزود: پس از این اتفاق، این هیات تصمیم گرفتند تا وارد روسیه نشوند و این اجازه را به مقام‌های ترکیه داده‌اند تا از طرف آن ها در این اجلاس شرکت کنند.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز امروز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره روند صلح سوریه گفتگوی تلفنی داشته است.

سدات اونال معاون وزیر خارجه ترکیه قرار است در نشست سوچی شرکت کند. آلکساندر لاورنتیف فرستاده مسکو به سوریه ریاست هیات روسی را در نشست سوچی به‌ عهده خواهد داشت و حسین جابری نیز ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس را بر عهده دارد.

لاوروف پیش از این گفته بود که همه شرکت کنندگان در مذاکرات صلح سوریه برای شرکت در نشست سوچی دعوت می شوند.

کد خبر: 902598

وب گردی

وب گردی