پانل گچى چیست؟

پانل گچی نامی کلی برای خانواده پانل های گچی است که شامل یک هسته غیر قابل اشتعال هستند که در درجه اول از گچ، و پوشش کاغذی که روی سطح، پشت و لبه های آن کشیده شده است، تشکیل شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ پانل گچی یکی از مصالح ساختمانی است که تحت عنوان محصولات پانل گچی شناخته می شوند.تمام محصولات پانل گچی شامل هسته های گچی هستند ، با این حال می توان آن ها را با انواع مواد مختلف از جمله کاغذ و صفحات فایبرگلاس روکش کرد.

پانل های کچی اغلب با نام drywallشناخته می شوند که با دیگر محصولات ساختمانی پانلی مانند تخته سه لا و ورقه فیبر، به دلیل هسته غیر قابل اشتعال و پوشش کاغذی متفاوت هستند.

در حالی که در این نوع از پانل ها، لبه ها و مفاصل با یک سیستم ترکیبی پوشیده شده اند، پانل های گچی سطح پیوسته ای ایجاد می کنند که برای انواع دکوراسیون داخلی مناسب است.یکی از کاربردهای پانل گچی در شکل 1 نشان داده شده است.

به چند دلیل سیستم های پانل گچی قابلیت نصب آسانی دارند.پانل های گچی به نسبت متریال های دیگر ابعاد بزرگ تری دارند. پانل های گچی در ابعادی با عرض 122 و 137 سانتی متری و طول 244، 305 و 366 سانتی متر به بازار عرضه شده اند و بنابر این می توانند به سرعت، سطوح بزرگی از دیوار و سقف را بپوشانند. برای اتصال پانل های گچی به یکدیگر ابزار کمی نیاز است.

پانل های گچی را می توان به راحتی با چاقو و یا انواع اره برش داد و می توان آن ها را به راحتی با انواع اتصال دهنده ها مانند پیچ، میخ و بست فلزی به هم متصل کرد.

پانل گچی جزو مصالح سبک به حساب می آید به طوری که دو کارگر به راحتی می توانند تعداد زیادی از آن ها را حمل کنند و در زمان کوتاهی سطوح بزرگی را با آن بپوشانند.

نصب پانل های گچی به راحتی با تعدادی ابزار دستی و ماشین های کوچک به پایان می رسد.نصاب های پانل های گچی به راحتی در چند ساعت می توانند اکثر تکنیک های کاربردی را در رابطه با نصب پانل های گچی یاد بگیرند.

401

کد خبر: 902626

وب گردی

وب گردی