تحول در علوم انسانی  از ضرورت های مهم عرصه آموزش عالی کشور است

گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تحول در علوم انسانی و نقش آن در غنابخشی به دروس معارف اسلامی و یادواره آیت الله حائری شیرازی دقایقی پیش در سالن ولایت حرم حضرت شاهچراغ آعاز گردید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در افتتاحیه این نشست ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این نشست به منزله یادواره آیت الله حائری شیرازی شناخته می شود و دلیلش این است که در چهلمین روز رحلت آن استاد گرانقدر و شخصیت اخلاقی ممتاز در عصر کنونی قرار داریم، به همین خاطر این نشست با نام آیت الله حائری مزین شده است.
وی افزود: شاید در دوره معاصر اگر بخواهیم شخصیت های بزرگ اخلاقی و اسوه های علم و عمل را نام ببریم نام آیت الله حائری شیرازی در ردیف های اول این فهرست قرار می گیرد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به ویژگی های ممتاز شخصیتی آیت الله حائری شیرازی گفت: ایشان حقیقتا یک انسان حکیم به معنای واقعی متخلق به اخلاق اسلامی، یک انسان صاحب نفس، یک نمونه اخلاق و تقوا که سال های سال با همه وجود تمام زندگیش را وقف اسلام و انقلاب کرد.
وی با بیان برخی از ویژگی های آیت الله حائری مثل مردم داری، اخلاق، عرفان، زهد، تقوا و تواضع وی افزود: اگر بخواهیم از حکمت ایشان سخن بگویبم ده ها جلد کتاب می شود و حقیقتا در چنین ایامی جای خالی ایشان را با همه وجود احساس می کنیم.
کلانتری تحول در علوم انسانی را یکی از موضوعات این نشست اعلام کرد و افزود: تحول در علوم انسانی از مباحث مهمی است حقیقتا از واجبات روزگار مااست و اگر در فرمایشات امام خمینی(ره) تأملی شود امام یکی از پرچمداران اصلی تحول در علوم انسانی بودند، هم تحول در دانشگاه و هم حرکت به سمت رسیدن به دانشگاه اسلامی به تمام معنا.
وی ادامه داد: ما به عنوان استادان معارف اسلامی تک تک در این موضوع احساس مسئولیت میکنیم، سال ۶۰ و ۶۱ که دروس معارف اسلامی در جدول آموزشی دانشگاه ها تعبیه شد یکی از اهداف اصلی تحول در علوم انسانی بود یعنی استاد معارف اسلامی پرچمدار تحول در علوم انسانی دانشگاه ها باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مسئله تحول در علوم انسانی یکی از ضرورت های مهم عرصه آموزش عالی کشور است و همه ما در این زمینه مسئولیت داریم.
وی افزود: دومین موضوع این نشست دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در نشست اساتید و مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد در تهران صحبت شد و اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی چه بوده و به پرسش های دانشجویان چگونه باید پاسخ دهیم.
دکتر کلانتری در پایان خاطر نشان کرد: موضوعات روز، تحولات منطقه و مسائل داخلی هم از جمله موضوعاتی است که در این نشست دو روزه به بحث و بررسی گذاشته می شود.

202

کد خبر: 902708

وب گردی

وب گردی