تاخیر سفر ۱۳هزار مسافر ریلی در پی بارش برف/پیش فروش بلیت ازیکشنبه

معاون مسافری شرکت راه آهن، از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از یکشنبه ۱۵ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ میرحسن موسوی، در نشست خبری درباره معرفی پیش فروش بلیت سفرهای ریلی نوروز ۹۷ گفت: از ساعت ۸ صبح ۱۵ بهمن، پیش‌فروش بلیت قطارهای تهران –مشهد و بالعکس از طریق اینترنت و مراکز مجاز فروش بلیت و آژانس های مسافرتی آغاز می شود و از ۸ صبح ۱۶ بهمن ماه نیز، پیش فروش بلیت سایر مسیرها شروع خواهد شد.

او ادامه داد: در سال گذشته، ۳۵۰ واگن مسافری بالای ۴۵ سال و در سال جاری ۲۴۸ واگن مسافری بالای ۳۰ سال از رده خارج شده اند؛ با این حال با توجه به افزایش ناوگان جدید، در نوروز ۹۷ میزان ۲۴۲ رام قطار روزانه تردد خواهیم داشت که نسبت به نوروز ۹۶ میزان ۱۵.۷ درصد رشد نشان می دهد.

معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: به طور کلی برای نوروز ۹۷، میزان ۴ هزار و ۸۴۰ قطار با ظرفیت یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر صندلی در نظر گرفته شده که نسبت به نورو ۹۶ میزان ۱۳.۸ درصد رشد داشته است.

موسوی با بیان اینکه در ایام پیک نوروز ۹۷، قطار گردشگری هر روز تردد خواهد داشت، تصریح کرد: برای این ایام مسیرهای تهران-سوادکوه، تهران-بادرود، اهواز-اندیمشک-تنگ ۵ و تبریز-رازی، قطار گردشگری در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون مسافری شرکت راه آهن، برای نوروز ۹۷ افزایش قیمت پایه و مصوب برای بلیت ها نخواهیم داشت.

او، در خصوص مسافران قطارهای تاخیردار در پی بارش برف هفته جاری اظهار داشت: در این هفته با دو روز بحرانی در پی بارش برف و کولاک مواجه بودیم با این حال همه مسیرهای ریلی باز بود و ستاد بحران در مرکز و مناطق ایجاد شد که از نتایج آنها حرکت دستگاه های برف روب بر روی سوزن ها و ریل ها بود که به پاک سازی مسیر پرداخت.

موسوی تاکید کرد: اگر قطاری تاخیر داشت با پیامک به مسافران اطلاع دادیم؛ ضمن اینکه به مدیران شرکت های ریلی نیز اعلام کردیم تا نسبت به تجهیز واگن ها اقدام کنند.

او ادامه داد: ۴۳۲ قطار مسافری در این دو روز اقدام به جابجایی ۱۴۰ هزار مسافر شامل ۵۹ هزار و ۲۷۲ نفر در منطقه خراسان، ۱۱ هزار و ۱۲۶ نفر در منطقه آذربایجان، ۲ هزار و ۲۸۶ نفر در منطقه شمال، ۳۹ هزار و ۹۸۱ نفر با قطار حومه ای و ۳۴ هزار و ۱۳۵ نفر در منطقه راه آهن جنوب کرده اند.

معاون مسافری شرکت راه آهن تاکید کرد: قطارهای فوق العاده در مسیرهایی که محورهای جاده ای آنها بسته بود مثل تهران-قم و تهران-زنجان راه اندازی کردیم و مسافرانی که در راه مانده بودند را به رایگان جابجا کردیم.

به گفته موسوی: در پی بارش برف، سفر ۱۳ هزار مسافر ریلی با تاخیر انجام شد و مسافرانی که از سفر با قطار انصراف داده اند کل وجه آنها برگردانده شد. مسافرانی هم که در داخل قطارها با تاخیر مواجه شدند از آنها پذیرایی شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 902758

وب گردی

وب گردی