رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:  بارش های برف وسیع تر از اعلام سازمان هواشناسی بود

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سوال ایسکانیوز مبنی بر اینکه با توجه به کم کاری های وزارت راه و شهرداری، از این به بعد باید هر برف و بارانی را یک بحران بدانیم؟ گفت: نیروهای امدادی در بارش برف در حالت هشدار بودند نه اخطار و بارش ها وسیع تر از اعلام سازمان هواشناسی بود اما همه دستگاههای متولی بر اساس مسئولیت های ذاتیشان باید انجام وظیفه کنند و وقتی از چند روز قبل هشدار داده شد که آماده باشید نباید خودرو ها بدون داشتن حداقل امکانات وارد اتوبان می شدند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز نشست رییس سازمان مدیریت بحران کشور با عنوان "آخرین اقدامات سوانح طبیعی اخیر و برنامه های پیش رو" در ساختمان وزارت کشور برگزار شد .

اسماعیل نجار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسکانیوز در مورد راهکار سازمان مدیریت بحران کشور برای جلوگیری از ایجاد وضعیتی که در معابر تهران و اتوبان های قم - تهران و کرج و ساوه پیش آمد در آینده چیست؟ گفت: در بازش های اخیر به ۲۰۹ محور شهر و استان امداد رسانی شد و ۲۶۵۶ نفر اسکان اصطراری شدند و تا مطمئن شدیم کسی در راه نمانده است ۳۰۰۰خودرو را به محل اعزام کرده و ماموران نیروهای انتظامی خودرو ها را در اتوبان تهران - قم تا رسیدن به مکان امن هل دادند.

در این نشست نجار ادامه داد : در بارش های اخیر در محورهای کشور ۶۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۷۶۵ تیم از عوامل امداد و نجات شرکت داشتند.

نجار با اشاره به اینکه ۶۰۰۰ پرسنل راهداری در محور ها حضور داشتند گفت: پرسنل راهداری ۹۴۰۰۰ کیلومتر را در راه های مواصلاتی پوشش دادند.
وی افزود: ما در گود میدان هستیم و این رسالت ماست و اگر نقصانی وجود داشته باشد انتقاد پذیر هستیم و سازمان مدیریت بحران در حال بررسی و ارزیابی عملکرد نهادهای متولی است.

خبرنگار : اکرم جدیدی

700

کد خبر: 902811

وب گردی

وب گردی