واکنش ها به برخورد «آقای فرماندار» با یک خبرنگار

در پی برخورد لفظی فرماندار گلپایگان با یکی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی،شخصیت ها و افراد واکنش های مختلفی نسبت به آن نشان دادند.

به گزارش خبرنگار استانهای ایسکانیوز،ظهر سه شنبه فرماندار، بخشدار، شهرداران و همچنین اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر از کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار بازدید کردند.

حسین فراست فرماندار گلپایگان در جریان بازدید از کارخانه بازیافت این شهرستان، با خبرنگار هفته نامه نسل نو رفتار نامناسبی انجام داد که در فضای مجازی و رسانه ای کشور بازتاب زیادی داشت.

اولین واکنش/متناسب با برخورد تصمیم گیری می شود

مدیر کل سیاسى وزارت کشور گفت: موضوع رفتار فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار را با استاندار اصفهان مطرح کردم تا بررسی شود.

بهرام سرمست مدیر کل سیاسى وزارت کشور در گفت‌وگویی درباره برخورد نامناسب فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار اظهار کرد: بنده این موضوع را با استاندار اصفهان مطرح کردم تا جزئیات این اتفاق را مورد بررسى قرار دهد و متناسب با آنچه رخ داده تصمیم گیرى شود.

وى افزود: این برخورد فرماندار با یک خبرنگار به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عذرخواهی مهرعلیزاده/فرماندار را احضار کردم

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان بابت رفتار فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار عذرخواهی کرد.

واکنش نماینده گلپایگان/ به تمام مسئولان توصیه می‌کنم تا با بصیرت و سعه صدر با خبرنگاران برخورد کنند

نماینده گلپایگان در مجلس گفت: اصحاب رسانه در هر کشوری از احترام خاصی برخوردارند و در قرآن کریم نیز به حرمت قلم اشاره شده است.

علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره رفتار اخیر فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار گفت: همه رسانه‌ها حق دارند در همه موارد نسبت به وظیفه اصلی رسانه‌ای خود و انتشار اخبار صحیح و متقن اقدام و حتی در نقد مسئولان اقدام کنند. البته باید بین نقد و تخریب هم مرز قائل شویم.

وی افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم انتقاد سازنده کنند تا سبب پیش رفت کشور شوند، اما تخریب موجب دلسردی مردم و عدم اعتماد عمومی می‌شود.

بختیار گفت: در رابطه با این موضوع خاص به تمام مسئولان توصیه می‌کنم تا با بصیرت و سعه صدر با خبرنگاران برخورد کنند. حتی اگر خبرنگاری منتقد مسئولی باشد و گرایش سیاسی متفاوتی هم داشته باشد باید همکاری لازم با اصحاب رسانه را انجام دهند. در قوانین مختلف سعی شده است حضور اصحاب رسانه در نشست‌های مختلف تقویت شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت و پاسخگویی امری یک طرفه نیست، گفت: مسئولان قوای سه‌گانه باید پاسخگوی مردم باشند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص این رخداد هنوز نمی‌دانیم فضای جلسه چگونه بوده است و آیا خبرنگاران اجازه حضور در این نشست را داشته‌اند؟

بختیار ادامه داد: اما چیزی که مسلم است این است که خبرنگاران در تنظیم خبر آزاد هستند و از مسئولان می‌توانند انتقاد کنند، اما این انتقاد نباید همراه با تخریب باشد. همه مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند و رسانه هم باید این پاسخگویی را تقویت کند تا موجب پیشرفت کشور شود.

وی افزود: فرماندار، نماینده دولت است. این رخداد سبب عذرخواهی استاندار اصفهان شد و بنده هم وظیفه خود می‌دانم از طرف خود و تمام مسئولان شهرستان به دلیل این برخورد نامناسب فرماندار گلپایگان از رسانه‌ها عذرخواهی کنم.

روز گذشته در جریان بازدید فرماندار گلپایگان از کارخانه بازیافت این شهرستان، فرماندار به حضور یک خبرنگار در جلسه برگزار شده اعتراض شدید و حتی این خبرنگار را تهدید به ضرب و شتم می‌کند و چندین بار با صدای بلند خواهان ترک خبرنگار از جلسه می‌شود. این موضوع به سرعت در فضای مجازی بازتاب می‌یابد تا جایی که محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در توییتر خود واکنش نشان داد و گفت «وظیفه خود می‌دانم به خاطر برخورد صورت گرفته از سوی فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار پوزش بطلبم. فرماندار را احضار کردم تا موضوع بررسی و اقدام لازم صورت گیرد.»

همچنین مدیرکل سیاسی وزارت کشور خواستار رسیدگی به موضوع توسط استاندار اصفهان شد. سرمست شب گذشته در این زمینه، اظهار کرد: بنده این موضوع را با استاندار اصفهان مطرح کردم تا جزئیات این اتفاق را مورد بررسی قرار دهد و متناسب با آنچه رخ داده است، تصمیم‌گیری شود. این برخورد فرماندار با یک خبرنگار به هیچ وجه قابل قبول نیست.

همچنین در فضای مجازی نیز نسبت به این برخورد کابران واکنش هایی داشتند.

کد خبر: 902816

وب گردی

وب گردی