آلودگی هوا، آخر هفته در تهران می‌ماند

 آلودگی هوای پایتخت که از روز سه‌شنبه 10بهمن در آسمان شهر جاخوش کرده، آخر هفته نیز مهمان ریه‌های شهروندان تهرانی ها خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، «لیلا نظری» سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می رود تا روز پنجشنبه وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته باشد. به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون، هوا 12روز پاک، 216 روز سالم، 84 روز ناسالم برای گروه های حساس و 5 روز ناسالم برای همه بوده است.

همچنین «حسین شهبازی» مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، در برخی ساعات روز چهارشنبه به ویژه در بعدازظهر باد مؤثر با بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه وزید. به تدریج در روز پنجشنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه از سمت نواحی غربی خواهد بود. این شرایط در روز جمعه کم و بیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش بینی می شود. همچنین دما طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت تا وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته باشد.

701

کد خبر: 902867

وب گردی

وب گردی