320 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در دهه فجر وارد مدار می شود 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت:  در ایام دهه فجر امسال 320 مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار می شود عملیات اجرایی یک هزار و 59 مگاوات دیگر نیز در این ایام آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه حرارتی در نشست خبری از افتتاح نیروگاه سمنگان و گل گهر ه مزمان با آغاز دهه فجر خبر داد و گفت: همزمان با این ایام نیروگاه یزد، لرستان، آذربایجان شرقی، سیستان وبلوچستان و کرمان افتتاح خواهد شد.


او تصریح کرد: واحد بخار تابان در یزد و واحد بخار چادرملو روز شنبه با حضور جهانگیری و گل گهر با حضور رئیس جمهور و عملیات کلنگ زنی نیروگاه ارس که توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد با حضور معاون امور برق و انرژی افتتاح خواهد شد.


طرزطلب ادامه داد: حدود یک هزار و 59 مگاوات آغاز عملیات جدید و حدود ۳۲۰ مگاوات به ظرفیت برق اضافه خواهد شد.


طرزطلب تصریح کرد: نیروگاه تابان در دو واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات و یک واحد بخاری به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و یک واحد بخاری ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه سمنگان همچنین دو واحد گازی ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه گل گهر به بهره برداری خواهد رسید.


او میزان بدهی ها را حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۰ هزار میلیاردتومان پرداخت شده است و مابقی هم به زودی پرداخت خواهد شد. همچنین بدهی خرید تضمینی برق حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.


او ادامه داد: حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب سوخت نیروگاه در کشور بوده است. همچنین با توجه به برودت هوا در این روزها مصرف سوخت نیروگاه ها بین ۷۰ تا ۷۵ میلیون مترمکعب بوده که نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته و ناچار شدیم از سوخت مایع و مازوت استفاده کنیم.


او تاکید کرد: در سال جاری ۸۲ درصد سوخت نیروگاه ها از طریق گاز تامین شده است.

401

کد خبر: 902878

وب گردی

وب گردی