عکس‌های شخصی ویرجینیا وولف منتشر شد

آلبوم عکس‌های شخصی ویرجینیا وولف، نویسنده و منتقد برجسته انگلیسی، توسط کتابخانه دانشگاه هاروارد دیجیتالی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز از اوپن کالچر، ویرجینیا وولف، مانند اینستاگرام‌بازان امروزی مشتاق بود وقایع زندگی‌اش را به دقت در آلبوم عکس‌هایش جمع‌آوری می‌کرد. آلبوم‌هایی که حالا در کتابخانه هوتِن دانشگاه هاروارد نگهداری می‌شوند.

آلبوم خانه‌ مونک (محل زندگی ویرجینیا و لئونارد وولف) شامل عکس‌هایی از وولف، خانواده و دوستان‌شان از جمله اعضای گروه مشهور بلومزبری، ادوارد مورگان فورستر، لیتن استرچی، جان مینارد کینز و راجر فرای است. حالا هاروارد یکی از این آلبوم‌ها را دیجیتالی کرده و بر روی سایت کتابخانه‌اش قرار داده تا عموم بتوانند از آن دیدن کنند.

با مراجعه به سایت کتابخانه دانشگاه هاروارد می‌توانید عکس‌هایی از تعطیلات، عکس‌های خانوادگی، عکس مناظر و حیوانات خانگی، بریده‌‌های روزنامه‌ها و مجلات و البته باغ خانه مونک که در سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۴۷ انداخته شده، به اضافه عکس‌هایی که لئونارد پس از مرگ ویرجینیا گرفته را دید. بسیاری از عکس‌ها برچسب دارند و بسیاری نه. برخی صفحات آلبوم خالی‌اند و عکس‌ها بدون نظم خاصی در آن قرار گرفته‌اند. وولف معتقد بود که عکس‌ها می‌توانند به او کمک کنند تا از لحظات نابودکننده هویت زندگی‌اش در امان بماند.

اما در خانواده وولف عکاسی راهی برای تقویت روابط بود. وولف به شیوه‌ای ماهرانه دوستان و لحظه‌ها را به تابلوهای هنری تبدیل می‌کرد و دور و برش پر بود از دوستان و اعضای خانواده‌اش که عکاسانی پرانرژی بودند. او اغلب دوستانش را دعوت می‌کرد تا عکس‌هایش را ببیند. وولف در نامه‌‌ها و خاطراتش تبادل دائمی عکس‌ها را به نوعی قرار ملاقات، گفت‌وگو، یادآوری خاطرات و در برخی مواقع مکانیزمی برای بقا و اغفال توصیف می‌کند.

برای طرفداران، خوانندگان مشتاق، منتقدین و مورخان ادبی، این عکس‌ها ضبط بصری زندگی است که تا پیش از این از طریق نامه‌ها، خاطرات و رمان‌ها شناخته می‌شد.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 902921

وب گردی

وب گردی