فیض معنوی و تبیین علوم انسانی در گردهمایی مدیران معارف دانشگاه آزاد

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: با عنایت به اینکه فردا چهلمین روز درگذشت عالم بزرگوار حضرت آیت الله حائری شیرازی است دو تن از شخصیت های آشنا به خصوصیات فکری و اخلاقی ایشان، نظریه تحول در علوم انسانی ایشان را تبیین کردند.

دکتر رضا نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در خصوص دومین گردهمایی اساتید و مدیران گروه معارف دانشگاه آزاد که هم اکنون در سالن ولایت حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ در حال برگزاری است، گفت: قریب ۴۰۰ نفر از مدیران و اساتید گروه های معارف اسلامی دانشگاه های آزاد سراسر کشور در جوار حرم مطهر شاهچراغ جمع شدند و ضمن استفاده از فیض معنوی این حرم، با پرداختن به موضوعات تحول در علوم انسانی و نقش آن در غنابخشی به دروس معارف اسلامی دو روز نشست سراسری برگزار می کنند.
وی افزود: در این نشست سراسری جناب آقای دکتر ولایتی رییس هیات موسس و رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تمدنی و نقش تحول در علوم انسانی مباحث خوبی صبح امروز مطرح کردند.
مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: در برنامه بعدی هم آقای دکترخسروپناه بحث کرسی های نظریه پردازی و نظریه مقام معظم رهبری در این زمینه را مطرح کردند و کاری که می شود توسط اساتید گروه های معارف در این زمینه در دانشگاه ها صورت بگیرد مباحثی را مطرح کردند.
وی ادامه داد: با عنایت به اینکه فردا چهلمین روز درگذشت عالم بزرگوار حضرت آیت الله حائری شیرازی است دو تن از شخصیت های آشنا به خصوصیات فکری و اخلاقی ایشان، نظریه تحول در علوم انسانی ایشان را تبیین کردند.
دکتر نصیری تصریح کرد: در بخش بعد از ظهر جناب آقای دکتر منوچهر محمدی استاد تمام دانشگاه تهران در حوزه بین الملل که بیش از ۳۰ عنوان کتاب در حوزه کارآمدی نظام و نقش جمهوری اسلامی در تحولات منطقه و دستاوردهای کلان نظام جمهوری اسلامی تالیف کرده اند بحث دستاوردهای کلان جمهوری اسلامی را برای اساتید گروه معارف بیان کردند که مورد استقبال اساتید قرار گرفت.
وی افزود: آخرین برنامه نشست امروز از حضور یکی از مسئولین شاخص نهادهای سیاسی و امنیتی کشور استفاده خواهیم کرد و تبیین دست های پنهان دشمنان و ضدانقلاب در اغتشاشات اخیر صورت گرفت.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فردا پنج شنبه در محضر حجت الاسلام قرائتی هستیم که ایشان معمولا نکات مهمی از قرآن و روایات که در فضای معلمی و استادی برای دانشجویان مفید است را به صورت نکات کلیدی بیان خواهند کرد.
وی ادامه داد: در انتهای نشست دو روزه میزگردی با حضور حجت الاسلام دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام قریشی معاون امور اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و آقای دکتر رهایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد هم فضای فرهنگی و هم فضای آموزشی مرتبط با گروه های معارف و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد پرداخته می شود.
دکتر نصیری در پایان خاطرنشان کرد: در انتهای نشست دو روزه بیانیه پایانی دومین نشست سراسری اساتید معارف اسلامی قرائت خواهد شد.

کد خبر: 902925

وب گردی

وب گردی