پژوهش در دنیا درآمدزاست و هزینه های آموزش و درمان از طریق پژوهش صورت می گیرد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر برندسازی در بیمارستان های تابعه این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محسن نفر در حاشیه بازدید از دانشکده پزشکی و بیمارستان های تابعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، گفت: تمام مسائل مربوط به رشته های علوم پزشکی از قبیل شورای گسترش، آموزش و تحصیلات تکمیلی، جذب هیات علمی، مجلات علوم پزشکی، راه اندازی مراکز رشد و تحقیقاتی، آیین نامه ها، جذب نیروهای بیمارستانی، کمیسیون معاملات علوم پزشکی در معاونت علوم پزشکی بررسی خواهد شد و از واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی انتظار می رود در این خصوص اقدام کنند.

وی در خصوص جذب هیأت علمی علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به وضعیت متفاوت رشته های علوم پزشکی و نیاز به هیات علمی، امکان جذب هیات علمی علوم پایه فراهم است.

دکتر نفر ادامه داد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند جهت استفاده از نیروهای طرحی با معرفی این افراد به معاونت علوم پزشکی و سپس اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از این نیروها بهره مند شوند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امکان واگذاری بخشهایی از بیمارستان های تابعه وجود دارد، گفت: مدیران می توانند بخش هایی از قبیل سی تی اسکن، رادیولوژی و ... را در صورت عدم تجهیز به شرکت ها و یا اعضای هیات علمی خود به منظور ایجاد انگیزه و مشارکت بیشتر واگذار کنند.

وی به توسعه رشته های تخصصی، فوق تخصصی و پذیرش دانشجوی رزیدنتی اشاره و خطاب به واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی تصریح کرد: در رشته های مختلف از جمله رشته رادیولوژی، اطفال، داخلی، جراحی، جراحی مغز و اعصاب و ... امکانات مناسب بیمارستانی و ضریب تخت برای پذیرش دانشجوی رزیدنتی فراهم کنید.

دکتر نفر با اشاره به اینکه ارتباط خوبی بین مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علوم پزشکی وجود دارد، اظهار داشت: مسائل مربوط به واگذاری و بحث های عمرانی در جلسه کمیسیون معاملات علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت تخصصی بررسی خواهد شد.

وی با تأکید بر برندسازی در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به شرایط اجتماعی، جغرافیایی، بارِ بیماری در منطقه و کشور، بیمارستان های تابعه باید خدمات و تجهیزاتی ارائه کنند تا بیمارستان را به آن نام و نشان بشناسند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پژوهش در دنیا درآمدزاست و هزینه های آموزش و درمان از طریق پژوهش صورت می گیرد، گفت: یکی از روش های تامین هزینه ها توجه به پژوهش های علوم پزشکی و تجاری سازی ایده هاست که در فرایندی ایده پردازی، ایده سازی و در نهایت فروش محصول یا خدمات به سرانجام می رسد. این مراحل در مراکز رشد صورت می گیرد و به این منظور باید توجه ویژه ای به مراکز رشد و اقدامات پژوهشی در حوزه علوم پزشکی شود.

202

کد خبر: 902943

وب گردی

وب گردی