یک دروازه‌بان و چند دفاع باثبات برای صدرنشینی 

پرسپولیس با 9 گل خورده و 13 کلین شیت تا پایان هفته 21 صاحب بهترین خط دفاعی لیگ است.

به گزارش ایسکانیوز، شاگردان برانکو با 48 امتیاز صدرنشین لیگ هفدهم هستند و با 9 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. پرسپولیس به لطف کلین شیت های علیرضا بیرانوند و عملکرد خوب خط دفاعی اش حالا با خیال راحت به صدرنشینی اش ادامه می دهد. علیرضا بیرانوند سنگربان اول سرخپوشان در این فصل تنها در دیدار هفته نهم مقابل استقلال خوزستان فرصت بازی پیدا نکرد و بعد از آن با 20 حضور 90 دقیقه ای در ترکیب ثابت پرسپولیس رکورد 1800 دقیقه بازی را در این فصل ثبت کرده است. او در لیگ هفدهم موفق شد رکورد 719 دقیقه کلین شیت متوالی را از خود برجای بگذارد که خیلی زود توسط دروازه بان استقلال شکسته شد. بیرانوند با دریافت 8 گل در 20 بازی آمار قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است. بیرانوند با ادامه این روند در ترکیب سرخپوشان به احتمال زیاد یکی از سه دروازه بان تیم ملی در جام جهانی روسیه خواهد بود.

شجاع خلیل زاده و حسین ماهینی بازیکنانی هستند که تاکنون در 19 بازی به طور کامل برای تیم شان بازی کرده و تنها در 2 بازی غیبت داشته اند. نکته جالب اینکه هروقت این دو بازیکن توسط برانکو به میدان رفته اند، هیچگاه تعویض نشده اند. خلیل زاده در هفته دوازدهم و نوزدهم مقابل پدیده و سیاه جامگان دو نماینده فوتبال مشهد نتوانست برای سرخپوشان بازی کند. شجاع در این فصل دو بار مقابل فولاد و استقلال خوزستان موفق به گلزنی شده است. حسین ماهینی نیز در هفته های دوازدهم و شانزدهم برابر پدیده و فولاد نتوانست به میدان برود. او در دیدار با استقلال خوزستان یک بار موفق به دادن پاس گل شده است.

محمد انصاری پسر بی حاشیه پرسپولیسی ها نیز در دو دیدار برابر گسترش فولاد و پیکان جایی در ترکیب برانکو پیدا نکرد و مقابل سایپا و پدیده نیز در 10 دقیقه پایانی بازی تعویض شد. او هم تنها یک کارت زرد در دیدار با فولاد دریافت کرده است. انصاری در ابتدای فصل بیشتر به عنوان مدافع میانی به میدان می رفت و با اضافه شدن شجاع خلیل زاده و بهبود مصدومیت سیدجلال حسینی به سمت چپ تیمش بازگشت.

سیدجلال حسینی که یکی از ارکان موفقیت تیمش به حساب می آید چند هفته ای را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در نهایت موفق شده با 1260 دقیقه حضور در ترکیب پرسپولیس جزو بازیکنان با ثبات تیمش لقب بگیرد. صادق محمرمی بازیکن جوان سرخپوشان نیز از دیگر مهره های دفاعی برانکو به حساب می اید توانسته 1090 دقیقه برای تیمش به میدان برود. شایان مصلخ مدافع جوان پرسپولیس که در اکثر مواقع به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می شود تاکنوه 3 بازی کامل برای تیمش انجام داده و در نهایت 306 دقیقه حضور در ترکیب پرسپولیس را تجربه کرده است. او با یک گل مقابل پارس جنوبی جم و یک پاس گل مقابل گسترش فولاد توانسته 2 بار عنوان تعویض طلایی برانکو لقب بگیرد.

601

کد خبر: 903000

وب گردی

وب گردی