وزیر خارجه آلمان:  سفارت خود را به قدس منتقل می کنیم اما نه الان!

وزیر خارجه آلمان درموضعی ضد فلسطینی اعلام کرد که تا زمان دستیابی به راه حل دو دولت میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، این کشور اروپایی سفارت خود در اراضی اشغالی را از تل آویو به قدس منتقل نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، زیگمار گابریل روز چهارشنبه اعلام کرد که تا زمان دستیابی به یک راه حل دو دولت میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، سفارت آلمان در شهر تل آویو باقی خواهد ماند.

گابریل در یک کنفرانس بین المللی در «مؤسسه مطالعات امنیت ملی» در تل آویو تأکید کرد که انتقال سفارت آلمان به قدس تنها زمانی صورت می گیرد که یک راه حل مورد توافق حاصل شود.

وی در این باره گفت: «آلمان مشتاقانه در انتظار روزی است که بتواند سفارت خود در رژیم صهیونیستی را به قدس منتقل کند. اما اجازه دهید اضافه کنم: در دو دولت با قدس به عنوان پایتخت آنها. هیچ راه میان بُری وجود ندارد».

وزیر امور خارجه آلمان افزود که دو طرفِ مناقشه فلسطین- رژیم صهیونیستی خواست و آرزوهای مشروعی در قبال قدس دارند و راه حل تنها از طریق انجام مذاکرات قابل دستیابی است.

رژیم صهیونیستی در سال1948 با اشغال سرزمین های فلسطین، تاسیس شد و با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی، به حیات خود ادامه داده است.

کد خبر: 903005

وب گردی

وب گردی