بسته خبری هفته / واحدهای دانشگاهی

گزیده اخبار واحدهای دانشگاه آزاد در هفته جاری، از پرداخت پاداش به مناسبت دهه مبارک فجر به کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تا افتتاح مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی جهرم با حضور معاون علمی ریاست جمهوری.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهمترین رویدادهای هفته جاری (هفتم تا دوازدهم بهمن 96) در دانشگاه های آزاد سراسر کشور به شرح زیر است:

پرداخت پاداش به مناسبت دهه مبارک فجر به کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

طبق بخشنامه عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد به روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیات امنای استان ها )، واحدهای جامع مستقل، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و یوم الله 22 بهمن مجازند مبلغ 1.500.000 ریال( یک میلیون و پانصد هزار ریال) به عنوان پاداش به اعضای هیات علمی تمام وقت اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی و کارکنان غیر عضو هیات علمی تمام وقت اعم از رسمی، قراردادی (کارمعین و خرید خدمت) و ساعتی دارای مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه پرداخت نمایند.

اقساط ماهیانه وام های دریافتی از حقوق اسفند و فرودین کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد کسر نمی شود

بخشنامه عدم کسر اقساط ماهانه وام های دریافتی از حقوق اسفند ۱۳۹۶ و فروردین ۱۳۹۷ کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

ارتقای رتبه واحد علوم و تحقیقات و واحد مشهد بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی وبومتریک

وبومتریک رتبه بندی وب سایتهای دانشگاهها و موسسات آموزشی دنیاست که توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC) صورت می گیرد و یکی از اهداف آن نشان دادن میزان توجه موسسات و دانشگاهها به نشر اینترنتی است. در رتبه بندی سال 2018 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در رتبه 1337 جهان و 12 ایران و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 1456 جهان و 18 ایران را کسب کردند. به این ترتیب واحد مشهد 77 پله و واحد علوم و تحقیقات 93 پله نسبت به سال گذشته رشد داشته اند.

اجرای طرح فرهنگی شمشم معرفت در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

طرح شمیم معرفت درادامه طرح شمیم بصیرت که در سالهای گذشته برگزار شد، امسال با عنوان «شمیم معرفت» به صورت استانی برگزار می شود. در هفته جاری واحدهای بندر عباس، شهرکرد و بجنورد از جمله واحدهایی بودند که میزبان فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

تولید داروی درمان سرطان در واحد نجف آباد اصفهان

محققان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اصفهان عقرب پرورش می دهند تا داروی گران‌قیمت درمان سرطان را تولید کنند. حسین رحیمی کارشناس شیمی آلی، یونس شکیب زاده کارشناس شیمی دارویی و عرفان پرهیزکار کارشناس بیوشیمی هستند که به همراه اساتید مرکز رشد این دانشگاه پس از بررسی های تحقیقاتی پرورش یک گونه عقرب را در محیط ازمایشگاه آغاز کرده اند. زهر عقرب در درمان سرطان، ام اس، آرتروز و بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد. عقرب از معدود جانورانی است که ضد رادیو اکتیو است و بمب اتم بر روی آن تاثیر منفی ندارد.

تصویب رشته روانشناسی در واحد آیت‌الله آملی

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشته روانشناسی واحد آیت الله آملی در مقطع کارشناسی پبوسته را تصویب کرد.

انتصاب سرپرست جدید بیمارستان بوعلی

در مراسم تکریم و معارفه سرپرستان بیمارستان بوعلی از خدمات ارزشمند دکتر آرش جنابیان متخصص سرطان شناسی و بیماری های خون در طول سه سال همکاری و تصدی این مسئولیت قدردانی و دکتر امیر ایجادی به عنوان سر پرست جدید بیمارستان بوعلی معرفی شد.

افتتاح مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی جهرم

مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به بهره برداری رسید. در این مرکز رشد که با حمایت های مسئولان واحد و تلاش های پژوهشگران شهرستان جهرم تجهیز شده است ۲۳ شرکت رشد فناوری شامل ۳ شرکت دانش بنیان و ۲۰ شرکت فناور حضور دارند.

دبدار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با امام جمعه این استان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام منشا تحول بوده و آثار و برکات خوبی برای استان داشته است که باید در سایه همدلی و تفاهم کارها را پیگیری کرد.

صدور مجوز تاسیس دانشکده علوم پزشکی در واحد سمنان

با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی در حوزه پزشکی، درخواست ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی به دانشکده علوم پزشکی به معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تسلیم شد که در پی آن موضوع در جلسه 23 شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و در تاریخ 19 دیماه به تصویب این شورا رسید.

اهدای کانکس به هموطنان زلزله‌زده از سوی دانشگاهیان واحد امیدیه

دانشگاهیان دانشگاه آزاداسلامی واحد امیدیه یک دستگاه کانکس به هموطنان زلزله‌زده غرب کشور اهدا کردند.

افتتاح دارالقرآن دانشگاه بین المللی آزاد ماکو در دهه فجر

دارالقرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود. در این دار القرآن برنامه های آموزش روخوانی و روانخوانی، فصیح خوانی، حفظ،تجوید،صوت و لحن برگزار خواهد شد.

راه اندازی موسسه زبان آزاد سما در استان تهران

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از قابلیت برند سازمان سما خبر داد و گفت: سازمان سما به عنوان یک آموزشگاه آزاد آموزشی، پتانسیل تبدیل شدن به یک برند در آموزشهای آزاد را دارد که از جمله آن می توان به آموزش زبانهای مختلف خارجه اشاره کرد. در این طرح دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن استادان مجرب می تواند موسسه زبان آزاد سما را در استان تهران راه اندازی کند.

راه‌اندازی سایت پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب

سایت پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب به نشانی الکترونیکی www.Issr.iau.ir با هدف انتشار اخبار و رویدادهای علمی پژوهشی، ارتباط‌گیری مستمر با واحدهای دانشگاهی در حوزه فعالیت‌ها راه‌اندازی شد. همچنین این پژوهشکده با فعال‌کردن سه گروه پژوهشی خود شامل مطالعات بنیادی، مطالعات راهبردی، تحقیقات میدانی، انتشار علمی فصلنامه گفتمان اجتماعی انقلاب را نیز از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های علمی خود اعلام کرده است.

رونمایی از نرم‌افزار جامع پایان‌نامه در واحد اراک

جلسه رونمایی و آغاز به کار رسمی نرم افزار جامع پایان نامه ها و نحوه آموزش اجرا برای کارشناسان پژوهش دانشکده ها با حضور دکتر مجید رمضانی مدیر پژوهش ،مهندس حسین جیریایی مدیرکل امور آموزش و اعضای تیم طراحی و پیاده سازی نرم افزار جامع پایان نامه ها (مهندس حسین جیریایی، مهندس روزبه کروبی، مهندس پروانه مومنی، مهندس آتوسا حسین نژاد) و همچنین مسولان و کارشناسان آموزش و پژوهش دانشکده های فنی و مهندسی، کشاورزی، مدیریت، علوم انسانی و علوم پایه در سالن جلسات امام خمینی(ره) دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک برگزار شد.

حمایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از دو پایان‌نامه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

رساله دکتری با موضوع «خلق ارزش عملکرد مالی و غیرمالی با رویکرد الگوهای سرمایه فکری» از سوی محمدرضا خلیل زاده دانشجوی رشته حسابداری و به راهنمایی دکتر پرویز سعیدی در شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی ایران تایید شد. پایان نامه کارشناسی ارشد نیز با موضوع «ارزیابی جایگاه های سوخت رسانی سطح استان گلستان براساس اصول پدافند غیر عامل» از سوی علی جاوید کارپسند دانشجوی رشته مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری و به راهنمایی دکتر فرهاد سنچولی از سوی شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی استان جهت تائید نهایی به شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی ایران ارسال شده است.

برپایی جشنواره اقوام ایرانی در سما صفاشهر

جشنواره آشنایی با آداب و سنن اقوام ایرانی در راستای افزایش دانش و آگاهی دانش آموزان و نوآموزان درباره آداب و سنن اقوام ایرانی در آموزشگاه سما واحد صفاشهر برگزار شد. همزمان با این جشنواره، نمایشگاه غذاهای سالم و سنتی ایرانی نیز در این آموزشگاه برگزار شد در پایان جشنواره دانش آموزان ناهار خود را در کنار والدین صرف کردند.

تجلیل از نخستین بازنشستگان سمایی تبریز

مراسم تجلیل از بازنشستگان سمایی در آستانه آغاز دهه مبارک فجر و روز پرستار در سالن اجماعات آموشکده سما تبریز برگزار شد.

کد خبر: 903009

وب گردی

وب گردی