رتبه نخست در کاهش نرخ بی سوادی از آن کدام استان است؟

استان سمنان رتبه نخست را در کاهش نرخ بی‌سوادی دارد

به گزارش ایسکانیوز، سید عباس دانایی صبح امروز در حاشیه گل‌باران مزار شهدای امام‌زاده یحیی (ع) به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در سمنان پرداخت و اظهار داشت: استان سمنان در 39 سال گذشته شاهد تحولات مطلوبی بوده است.

وی افزود: این منطقه رتبه‌های برتر را در حوزه‌های علمی، اقتصادی، صنعت و معدن، گردشگری و سایر شاخص‌های ارزیابی به خود اختصاص داده است.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر استان سمنان رتبه یکم را در کاهش نرخ بی‌سوادی دارد افزود: آموزش‌وپرورش به‌عنوان رکن اصلی انقلاب نیازمند توجه بیشتر مسئولان است و این امر تاکنون در سمنان محقق شده است.

وی با اشاره به تخصیص 30 درصد از اعتبارات شهرستان سمنان به آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: کاهش آمار متکدیان در سمنان از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است که باوجود اقدامات انجام‌شده در این عرصه در آینده نزدیک سمنان به‌عنوان شهری بدون متکدی معرفی می‌شود.

دانایی از افتتاح 44 پروژه عمرانی و اقتصادی در سمنان خبر داد و گفت: مجموع اعتباراتی که در این پروژه‌ها هزینه شده است 70 میلیارد تومان است.

وی ابراز داشت: عملیات اجرایی 11 پروژه عمرانی و اقتصادی در سمنان به مناسبت دهه فجر در آئینی رسمی کلنگ زنی و آغاز می‌شود.

فرماندار سمنان تأکید کرد: کشور ما نیازمند به اعتماد عمومی و عزم ملی است و ایجاد نشاط و شادابی عمومی در صدر برنامه‌های این شهرستان قرار دارد.

900

کد خبر: 903013

وب گردی

وب گردی