توضیحات استاندار کرمان پیرامون  برنامه سفر رئیس جمهور به این استان

استاندار کرمان گفت: 15 هزار میلیارد تومان پروژه در سفر رییس جمهور به استان کرمان به صورت مستقیم و یا از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح یا آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز "علیرضا رزم حسینی" شامگاه چهارشنبه یازدهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران پیرامون سفر 2 روزه رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری ضمن تبریک آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: در سراسر استان مراسمات ویژه‌ای برای آغاز دهه فجر پیش بینی شده است، ضمن آن‌که انتظار داریم ملت غیور کرمان همچون گذشته در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن حضور پرشکوهی داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که نظام و انقلاب همواره نیازمند حضور مردم در صحنه است، تصریح کرد: استحکام نظام در گروی حضور مردم در صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... است و این حضور نشان دهنده وفاداری مردم به نظام و انقلاب است.

رزم حسینی با اشاره به مسیر توسعه استان کرمان در طول چهل سال گذشته اظهار کرد: انصافا شاهد رشد چشمگیری در تمامی بخش‌ها در استان کرمان نسبت به قبل از انقلاب هستیم، به طوری که قبل از انقلاب هیچ‌گونه نیروگاه برقی در استان کرمان وجود نداشت اما امروز شاهد تولید 3400 مگاوات برق در خاک استان کرمان هستیم که نزدیک به 50 مگاوات برق مازاد در استان تولید می‌شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان این‌که هم اکنون 75 درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گونه بزرگراهی در استان کرمان وجود نداشت، اما امروز شاهد وجود چندین بزرگراه در استان هستیم ضمن آن‌که اکثر روستاهای استان دارای دستری به جاده‌های آسفالته هستند.

وی با اشاره به دسترسی به شبکه آبی در استان کرمان اظهار کرد: بیش از 50 هزار روستا در سطح استان کرمان وجود دارد که تنها در 900 روستای استان آبرسانی با تانکر صورت می‌گیرد و در بقیه روستاهای استان شبکه آبرسانی وجود دارد.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت شبکه بهداشتی در استان کرمان قبل و پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 2 بیمارستان در استان کرمان وجود داشت اما امروز تمامی 23 شهرستان استان دارای بیمارستان بوده به طوری که 4000 تخت بیمارستانی فعال وجود دارد و 1800 تخت بیمارستانی دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

استاندار کرمان با اشاره به وجود نیروی انسانی بسیار زیاد در استان اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی تنها 825 نفر دانشجو در یک موسسه علمی مشغول به تحصیل بودند که امروز بیش از 174 هزار دانشجو و 5000 عضو هیات علمی در 110 دانشگاه و موسسات آموزش عالی در سطح استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که نشان از ظرفیت بالا علمی پهناورترین استان کشور است.

وی با اشاره به وجود شرکت‌های دانش بنیان و نقش موثر آنها در توسعه استان کرمان گفت: تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در استان کرمان در این دولت 2 برابر دولت قبلی بوده ضمن آنکه بیش از 1000 درصد رشد صادرات این شرکت ها را شاهد هستیم.

رزم حسینی با بیان اینکه در حوزه زیر ساخت ها هم اکنون شاهد 5 فرودگاه فعال در استان هستیم اظهار کرد: باید همه مردم دست به دست هم داده که این نظام و انقلاب را حفظ کنیم. قطعا تردیدها و نقص‌هایی وجود دارد که منکر آنها نیستیم اما معتقدم با همدلی و همزبانی می‌توانیم کاستی‌ها را برطرف کنیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان این‌که جمعیت استان کرمان نسبت به قبل از انقلاب 2 برابر شده اما ظرفیت اقتصادی استان قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: قبل از انقلاب و تنها در سال 56 میزان کل فرصت شغلی ایجاد شده در استان تنها 1000 مورد بود که این رقم در سال گذشته به 46 هزار و 800 فرصت شغلی رسیده است که در طول دوران انقلاب رکورد ایجاد اشتغال برای استان کرمان محسوب می‌شود.

رزم حسینی به وضعیت گردشگری و میراث فرهنگی استان کرمان نیز اشاره و افزود: پتانسیل‌های بسیار تاریخی و طبیعی خوبی در استان کرمان برای جذب گردشگر وجود دارد به طوری که امروز استان کرمان با وجود 5 اثر ثبت جهانی شده، رکوردار آثار ثبت جهانی در کشور است و از سوی دیگر امکان ورود آسان گردشگر خارجی به استان کرمان فراهم شده و ویزای فرودگاهی برای شهروندان 185 کشور دنیا در فرودگاه بین المللی کرمان در مدت حداکثر 20 دقیقه صادر می‌شود.

استاندار کرمان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم و دوازدهم برای احیای فرش استان کرمان اشاره کرد و افزود: در راستای احیای فرش کرمان، اقدامات بسیار خوبی در استان کرمان صورت گرفته است و تولید فرش استان کرمان افزایش پیدا کرده است، به طوری که انعقاد قرار داد بافت 52 هزار مترمربع توسط بافندگان استان کرمان منعقد شده است که تاکنون تنها 3000 مترمربع آن بافته شده است.

وی در ادامه با سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان کرمان اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی در دور دوم سفرهای استانی خود و در دومین سفر، کرمان را انتخاب کرده است که از امروز و با همراهی 16 نفر از وزرا، معاونین و مشاوران ریاست جمهوری این سفر دو روزه آغاز خواهد شد.

رزم حسینی به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در سفر رییس جمهور به استان کرمان اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های بسیار مهم ملی در این سفر را خواهیم داشت که در گل گهر بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

استاندار کرمان با بیان این‌که در این سفر عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پروژه فولادی کشور آغاز خواهد شد، اظهار کرد: بیش از 3400 میلیارد تومان پروژه توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در شهرستان رفسنجان افتتاح خواهد شد که در مجموع 15 هزار میلیارد تومان پروژه در سفر رییس جمهور به استان کرمان به صورت مستقیم و یا از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح یا آغاز خواهد شد.

رزم حسینی با بیان این‌که هم اکنون زنجیره تولید فولاد در استان کرمان تکمیل شده است، اظهار کرد: کرمان در حال تبدیل شدن به قطب فولاد کشور است، به طوری که در این دولت تولید گندله استان از 5 میلیون تن به 15 میلیون تن و آهن اسفنجی به 3.6 میلیون تن رسیده است.

استاندار کرمان با اشاره به آغاز عملیات اتصال خط ریلی «جاسک – کهنوج – جیرفت – بم» به خط ریلی سراسری کشور در سفر رییس جمهور به استان کرمان اظهار کرد: هم‌چنین احداث خط ریلی «کرمان – سیرجان» نیز در سفر رییس جمهور مطرح خواهد شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در ادامه به اجرای همیاران آب در استان کرمان اشاره و اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این طرح در استان، مدیریت مصرف آب و خاک بود تا بتوانیم آب موجود را به صورت مدیریت شده مصرف کنیم.

وی با اشاره به این‌که آبیاری زیرسطحی در هیچ دوره‌ای در استان کرمان وجود نداشته است، اظهار کرد: تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم تنها 12 هزار هکتار از اراضی استان کرمان به صورت تحت فشار آبیاری می‌شده که هم اکنون 47 هزار هکتار زیر پوشش آبیاری تحت فشار است.

رزم حسینی در ادامه ضمن تشکر از حمایت‌های دکتر روحانی رییس جمهوری از پروژه‌های انتقال آب استان کرمان اظهار کرد: در سفر دوره اول رییس جمهور به استان، نقشه آبی استان با دستور دکتر روحانی تصویب شد.

وی با اشاره به پروژه‌های انتقال آب استان اظهار کرد: برای تامین آب جنوب استان طرح انتقال آب از دریای عمان مطرح شده که هم اکنون مطالعات این طرح به پایان رسیده و تقاضای فاینانس برای تامین منابع این پروژه در این سفر درخواست شده که مورد تایید رییس جمهور قرار گرفته است.

رزم حسینی با اشاره به انتقال آب از سد جیرفت برای منطقه جیرفت اظهار کرد: برای مردم شرق استان نیز طرح انتقال آب از سد نساء را داریم که امیدواریم بتوانیم در اواخر سال 97 و یا اوایل سال 98، آب مردم بم و براوات را از سد نساء تامین کنیم.

استاندار کرمان به طرح انتقال آب از خلیج فارس نیز اشاره کرد و ادامه داد: طرح انتقال آب از خلیج فارس در دولت قبلی مطرح و آغاز شد، به طوری که در پایان کار دولت دهم این پروژه دارای 15 درصد پیشرفت فیزیکی بود که هم اکنون به 40 درصد رسیده که توسط بخش غیردولتی در حال اجراست و در روزهای گذشته منابع تامین آن نیز از طریق بانک‌های کشور صورت گرفته و امیدواریم ظرف 3 سال آینده این پروژه نیز به اتمام برسد.

رزم حسینی با اشاره به اهمیت اشتغال در توسعه استان کرمان اظهار کرد: متوسط ایجاد اشتغال در بین سال‌های 85 تا 90 در حدود 12 هزار مورد بود که این رقم تنها در سال 95 و در استان کرمان در حدود 46 هزار فرصت شغلی بوده است، ضمن آن‌که در سال جاری نیز بیش از 86 درصد تعهد برای ایجاد اشتغال را اجرایی کرده‌ایم.

استاندار در پایان به مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم در استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه پلاسمای خون دنیا در استان کرمان در حال اجراست، ضمن آن‌که عملیات پارک ملی خَبْر به عنوان بزرگترین پارک گردشگری کشور توسط بخش خصوصی در استان کرمان نیز اجرا شده است.

کد خبر: 903018

وب گردی

وب گردی