بسته خبری هفته  /سازمان مرکزی  دانشگاه آزاد اسلامی

گزیده اخبار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در هفته جاری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهمترین رویدادهای هفته جاری (هفتم تا دوازدهم بهمن 96) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

ایجاد سامانه جامع گزینش در دانشگاه ازاد اسلامی

دکتر محمدرضا مردانی مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در دومین نشست مدیران و مسئولان دفاتر گزینش واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، سامانه جامع گزینش به منظور تسهیل در پاسخ گویی به متقاضیان فردی و سازمانی ایجاد می شود.در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان مصمم هستند تا با دقت نظر بیشتر و گزینش صحیح و مبتنی بر بازخوانی فرمان 6 ماده‌ای رهبر کبیر انقلاب اسلامی در 15 دی ماه 61 و نیز منویات مقام معظم رهبری و توجه به شاخص‌های دینی و انقلابی و پرهیز از سلیقه‌ ، دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی مبدل سازند.

تأسیس مدارس سما در کشورهای همسایه/تدوین برنامه هفت ساله با رویکرد آموزش های مهارتی

دکتر علیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی،سازمان سما در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و آذربایجان مدرسه تأسیس می کند.برنامه ای در مدارس، هنرستان ها و آموزشکده های سما دانشگاه آزاد اسلامی داریم تا دانش آموزان در کنار یادگیری مباحث تئوری یک مهارت و حرفه ای را به طور کامل آموزش ببینند تا بتوانند سریعاً وارد بازار کار شوند. سیاست مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز و توجه جدی بر آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی است، قرار است برنامه هفت ساله سازمان سما (از سال 1397 تا 1404) با این رویکرد تنظیم و تدوین شود.

برگزاری همزمان امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در 37 نقطه کشور

نکوفر معاون آموزشی و امور تحصیلات تکمیلی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ،امسال امتحانات پایان ترم نیم‌ سال اول برای اولین‌ بار در 37 نقطه کشور جهت رفاه حال دانشجویان واحد الکترونیکی به‌ طور همزمان برگزار شد.در حال حاضر حدود 18 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد در 300 رشته مشغول به تحصیل هستند.بر طبق هماهنگی اداره‌کل بین‌الملل سازمان مرکزی، امتحانات پایان ترم در حوزه‌های خارج از کشور و برای دانشجویان مقیم در کشورهای ایتالیا، عمان، امارات متحده عربی، آلمان و کانادا نیز مانند داخل کشور برگزار می‌شود.

نتایج نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر علیرضا صامت مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج حدود 14 هزار درخواست نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال دوم تحصیلی ۹۶-۹۷ از ۲۵ آذرماه آغاز شد و تا 10 دی ماه ادامه داشت.نتیجه 90 درصد درخواست ها یعنی چیزی حدود 14 هزار درخواست قبل از آغاز ترم بهمن اعلام شد و نتایج باقیمانده درخواستها که نیاز به بررسی بیشتری داشته است تا پایان هفته جاری اعلام می شود.

یکشنبه 8 بهمن 1396 سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تعطیل شد

دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استان تهران مبنی بر تعطیلی تمامی دانشگاه ها و مدارس این استان در روز دوشنبه نهم بهمن ماه، سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهر و استان تهران فردا (دوشنبه) تعطیل است. وضعیت تعطیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها بنا به شرایط آب و هوایی و با تشخیص رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوطه است.

اقساط ماهیانه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از حقوق اسفند و فروردین کسر نمی شود

دکتر پورعباس معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه طی بخشنامه‌ای خطاب به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما از عدم کسر اقساط ماهانه وام های دریافتی از حقوق اسفند و فروردین کارکنان و اعضای هیات علمی خبر داد.اقساط ماهانه وام های دریافتی کارکنان و اعضای هیات علمی از دانشگاه (به استثنای وام های دریافتی خارج از دانشگاه ازجمله بانک ملی) از حقوق و مزایای اسفند 96 و فروردین 97 کسر نشود.

پرداخت پاداش به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یوم‌الله 22 بهمن، با ابلاغ بخشنامه ای به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی پاداش پرداخت می شود. سازمان سما و سازمان مرکزی مجازند مبلغ یک میلیون و 500هزار ریال به عنوان پاداش به اعضای هیات علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی و کارکنان غیر عضو هیات علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، قراردادی (کارمعین و خرید خدمت) و ساعتی دارای مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه پرداخت کنند.

دکتر ولایتی در نهمین سفر استانی در فارس /علوم انسانی غربی را برای تاثیرگذاری فرهنگی به ما تحمیل کردند

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جریان نهمین سفر استانی، روز چهارشنبه با سفر به استان فارس در دومین گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع "تحول در علوم انسانی" یادواره آیت الله حائری شیرازی، در آستانه دهه فجر و بعد از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب، باید تغییری در علوم انسانی ما متناسب با آنچه در جامعه واقع است، روی دهد. دومین گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تحول در علوم انسانی، یادواره آیت الله حائری شیرازی پنجشنبه 12 بهمن با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به کار خود پایان میدهد.

ثبت نام در مقاطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته نیمسال دوم 97-96 تا ساعت 24 روز پنج شنبه 26 بهمن ماه تمدید شد.کلیه متقاضیان ثبت نام براساس سوابق تحصیلی مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در 20رشته/محل در مقطع کاردانی ناپیوسته و در یک رشته و 20 محل دانشگاهی در مقطع کاردانی پیوسته اقدام نمایند.کلیه واجدین شرایط می توانند بدون توجه به محدودیتهای اعلامی در رشته تربیت بدنی ثبت نام کنند.


تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با آرمان های امام خمینی (ره)

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در حرم مطهرامام خمینی (ره) با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق می کنند. دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی همگام با سایر دانشگاه های کشور در گرامیداشت دهه مبارک فجر، روز شنبه 14 بهمن ماه با حضور در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) با مقام معظم رهبری نیز تجدید بیعت خواهند کرد.این مراسم از ساعت 10 صبح روز شنبه 14 بهمن ماه در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می شود.


دکتر فرهاد رهبر فرا رسیدن ایام الله دهه فجر را تبریک گفت

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی فرا رسیدن دهه مبارک فجر را تبریک گفت.عمق کلام و عظمت اراده امام خمینی (ره) علیه خودکامگی، پایه های فساد و نابرابری را ویران نمود که ترجیع بند آن اسوه تمام حق جویان در سراسر تاریخ شده است.این ایام فرخنده و پرافتخار بهانه ای برای وحدت و همدلی، تلاش و پشتکار همه مسئولین و علی الخصوص جامعه بزرگ علمی و دانشگاهی جهت اعتلای ایران اسلامی است.

ندافراهانی

204

کد خبر: 903055

وب گردی

وب گردی