اندروید تلگرام‌ایکس داد، اپ‌استور تلگرام را حذف کرد!

موسس و مدیر تلگرام در توییتر خود درباره دلیل حذف تلگرام از فروشگاه اپ‌استور و نسخه جدید این اپلیکیشن پیام‌رسان توضیح داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حالی که نسخه جدیدی از اپلیکیشن تلگرام با عنوان «تلگرام ایکس» از ساعاتی پیش برای اندروید اضافه شده و در فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی قرار گرفت، این پیام‌رسان از فروشگاه آنلاین اپل یعنی اپ‌استور حذف شد.

در عین حال، پاول دوروف –مدیر تلگرام- در توییتر خود نوشت: شرکت اپل به ما هشدار داد که محتوای نامناسب در دسترس کاربران ما قرار گرفته است و به همین دلیل هر دو اپلیکیشن تلگرام و تلگرام ایکس از اپ‌استور حذف شدند. به محض اینکه ما محافظت‌های لازم را انجام دهیم، انتظار داریم که این اپلیکیشن‌ها به اپ‌استور بازگردند.

نسخه تلگرام ایکس که برای اندروید منتشر شده، کاملاً از نو نوشته شده و از کد بیس تازه‌ای بهره می‌برد که پیش‌تر در اپلیکیشن اصلی مورد استفاده قرار نگرفته و سبب می‌شود اپلیکیشن، سرعت و کارایی بیشتری نسبت به نسخه اصلی داشته باشد. با توجه به توضیحات بلاگ پست تلگرام، تلگرام ایکس اپلیکیشنی آزمایشی است که شاید جایگزین رسمی تلگرام کنونی شود.

در حالی که به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات دوروف، اپلیکیشن تلگرام به دلیل نقض سیاست‌های اپل حذف شده باشد، با توجه به گزارشی که در وب‌سایت نکست وب آمده، تیم پشتیبانی تلگرام اشاره کرده که حذف تلگرام از اپ‌استور یک موضوع عمدی نیست و تلگرام باید به حل این مساله با اپل بپردازد.

401

کد خبر: 903128

وب گردی

وب گردی