برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی شهرستان بوکان با حضور اعضای هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان

یادواره شهدای انقلاب اسلامی شهرستان بوکان با حضور اعضای هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان و سایر اقشار شهرستان بوکان در مسجد دارالاحسان شهرستان بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای مراسم حمید احمدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بوکان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک ایام فرخنده ی دهه ی فجر و گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا گفت: در حالی که بسیاری از ابر قدرت های جهان تصور وقوع چنین انقلاب و سرنگونی رژیم ستم شاهی پهلوی را نداشتند، انقلاب در جامعه ایران به وقوع پیوست و به پیروزی رسید، انقلابی که با وجود دشمنان و شهدای بسیار، هرروز بر صلابت آن افزوده می شود .

وی در ادامه افزود : شهرستان بوکان افتخارتقدیم بیش از 370 شهید، 320 جانباز، 345 آزاده به نظام، انقلاب و رهبری ادا نموده که نمونه های بارز آن تقدیم شهید حمیدی ها، شهید بهرامی ها و شهید گلباخی ها در دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و حتی در جنگ با داعش داشته که شهید اسماعیل شجاعی اولین شهید اهل سنت مدافع حرم در این شهرستان بوده است.

در ادامه حمیدی از ریاست و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به خاطر همکاری در برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی شهرستان بوکان تقدیر و تشکر نمود.

سپس در ادامه حجت اسلام روح الله فتحی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه بوکان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت : چهل سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی میگذرد و همچنان یاد و خاطر شهدای انقلاب برای همیشه باقی ست. شهدای عزیزی چون شهید حمیدی، شهید گلباغی و شهید بهرامی در شهر بوکان جان خود را نثار انقلاب کردند و جانانه با استکبار جهانی مبارزه کردند و خون عزیزشان را تقدیم ملت کردند

وی در ادامه افزود : انقلاب اسلامی از آن جای که در آغاز و شروع خود در سال 42 در 15 خرداد گره زد و انقلاب حسینی و عاشورای حسینی و تا به امروزو با همین پیمان باقی ماند لذا لحظه به لحظه با نثار خون پاک مدافعان خود را به اینجا رسانده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه بوکان افزود : انقلاب ما با همه انقلاب ها دنیا هم ماهیتن و هم هویتن یک فرق اساسی و یک فرق معنایی دارد در دنیا انقلاب های بسیاری به وجود آمده است در روسیه، فرانسه در بسیاری از کشورهای دیگر و همچنان در همین کشورهای عربی که شما در این چند سال اخیر شاهد انقلابهای بودید که با انقلاب اسلامی ایران فرق اساسی دارد و آن اینکه در همه انقلاب ها فقط فرد عوض شده است تفکر، همان تفکر است، منش همان منش است، طاغوتی رفت و طاغوتی جای او نشست در تمام دنیا ما شاهد هستیم بعضی ها با کودتا، بعضی ها با به خیابان آمدن ها یک حاکمی را پایین کشیدن اما کسی که جای اون نشست دیدیم که هیچ فرقی با قبلی نداشته اما در انقلاب ما همانطوری که در شعارها گفتن دیو چو بیرون رود فرشته در آید، طاغوتی رفت مردی الهی جای اون نشست.

وی در ادامه اظهار داشت : قبل از انقلاب ایران اسلامی این همه جنگ ها، این همه گشتارها، این همه قتل ها در ایران به وجود آمد اما از سوی کسانی که این همه از حقوق بشر دم می زنند صدای شنیده نشد اما وقتی انقلاب شد دیدند که تمام منافع آمریکا و استکبار جهانی به خطر افتاد این ملت را 8 سال با جنگ تحمیلی مشغول کردند.

حجت اسلام فتحی در ادامه افزود : خانواده شهدا مظهر ایثار، گذشت، فداکاری، مردانگی، جوانمردی و غیرت هستند گفت: همچنین خانواده شهدا اسطوره مقاومت، صبر و ایستادگی محسوب می شوند.

در پایان این مراسم باشکوه از ۳ خانواده شهید والامقام اوایل انقلاب و اولین شهید مدافع حرم اهل سنت شهرستان بوکان از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 903147

وب گردی

وب گردی