اساتید معارف نقش مهمی در حل مسائل فکری دانشگاه دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در جمع اساتید و مدیران معارف دانشگاه آزاد در شیراز گفت: اساتید معارف نقش مهمی در حل مسائل فکری دانشگاه ها دارند.



به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری در برنامه پایانی گردهمایی اعضای هیات علمی و مدیران گروه معارف دانشگاه آزاد این گردهمایی را زمینه حرکت و پیشرفت دانست و افزود: بخشی از مسائل مهم کلان فرهنگی دانشگاه ها همین پاسخگویی به شبهات، پرسش ها و گره های ذهنی است که در فضای دانشگاه ها مطرح می شود، این گونه نیست که در فضای دانشگاه ها صرفا موضوع کارآمدی و مشکلات صنفی مطرح باشد.

وی افزود: سئوالات و شبهات فکری و اندیشه ای برای خیلی ها حل نشده و با اولین شبهه متوقف شده و گرفتار یاس و ناامیدی می شوند.

کلانتری تصریح کرد: در دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی دروس معارف اسلامی نقش بزرگی در حل مشکلات فکری دانشگاه دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دروس معارف در دانشگاه ها گفت: بعضی وقت ها ما احساس می کنیم وقتی سر کلاس درس می رویم کار دیگری را انجام می دهیم و نیاز دانشجو در حوزه دیگری است.

وی ادامه داد: عدم ارتباط کار اساتید معارف و نیاز دانشجو بعضی وقت ها مشکل ساز می شود.

کلانتری با اشاره به عدم آگاهی کافی برخی اساتید در برابر شبهات روز تصریح کرد: ابزارها به وفور در اختیار ماست، امروز کمبود امکانات و ابزار نیست، اگر نقصی هست باید بررسی کنیم نقص از کجاست.

وی افزود: ما باید به خودمان برگردیم، امروز فضا، نیازها و پرسش ها تغییر کرده و پیچیده تر از گذشته شده است، ما باید سرعت عمل و تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: استاد معارف نقش پیامبران الهی در دانشگاه های امروز را بازی می کنند چرا که با نخبگان و اندیشمندان روبرو هستند و اساتید و مدیران گروه می توانند در این حوزه نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیر گروه معارف هم در حوزه ارتقای علمی و اندیشه ای اعضای گروه، هم در جذب استادان توانا و سامان دادن به امکانات گروه می تواند نقش موثری داشته باشد.

کد خبر: 903167

وب گردی

وب گردی