مشارکت در تکمیل ۱۵ مرکز محله شهر جدید پردیس/ تأکید بر رعایت معماری ساختمان‌ها منطبق با اقلیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از سرمایه‌گذاری و مشارکت در تکمیل ۱۵ مرکز محله در این شهر جدید خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری گفت: در راستای تحقق اهداف جدید وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید و تحقق اندیشه ایرانشهری بر پایه توسعه محله‌ها و افتتاحات محله محور، خصوصاً در پروژه های مسکن مهر، با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی در این محلات شهر پردیس، که به عنوان قطب فناوری و پژوهشی کشور شناخته شده است، شرکت عمران بر اساس برنامه ریزی های کلان مدیریتی در حوزه سرمایه گذاری، استفاده از توان عظیم بخش خصوصی جهت مشارکت در پروژه های عمرانی و توسعه شهری را به عنوان اصلی ترین اولویت برای پیشبرد اهداف توسعه شهری تعریف کرده است.

غفوری در این راستا اضافه کرد: شرکت عمران به منظور توسعه همه جانبه محلات شهر و هویت بخشی به سکونتگاه ساکنین، در سال گذشته با اجرا و بهره‌برداری از اولین مرحله بسته سرمایه گذاری مشارکتی در محله ایرانشهر دره آرا (فاز ۱۱) مسکن مهر، در قالب بسته سرمایه گذاری ۱۵۳۰ میلیارد ریالی شامل ۱۸ قطعه تجاری، ۸ مرکز آموزشی، یک باب مسجد محله ای، یک مرکز کلانتری و یک باب مرکز درمانی و هم چنین در سال جاری نسبت به برگزاری فراخوان مشارکت در ساخت مراکز محلات دره بهشت (فاز ۸) شامل: مرکز محله های دنا، سهند و الوند به ارزش تقریبی ۱۵۰۰ میلیارد ریال اقدام کرده است.

او همچنین خاطرنشان کرد: بسته مشارکتی تکمیل مراکز محلات دره آرا (فاز ۱۱) و در قسمت جنوبی فاز مذکور در قالب بسته مشارکتی جدید به ارزش تقریبی حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال شامل محلات زرین شهر، آرمان شهر، یاس، فولادشهر و ... در مرحله تکمیل مدارک و مستندات مربوطه جهت برگزاری فراخوان مشارکت و انتخاب سرمایه گذار قرار دارد.

غفوری با بیان اینگه شرکت عمران شهر جدید پردیس با بهره گیری از سرمایه گذاران در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت، طی یک سال گذشته موفق به اجرایی کردن قراردادهای مشارکت به ارزش ریالی حدود ۱۷۰ میلیارد ریال شده است گفت: بازدهی سرمایه گذاری‌های در دست اقدام در زمینه‌های تفریحی- توریستی، ریلی، مسکونی، آموزشی، ورزشی، فضای سبز و .... در رونق اقتصادی و هم چنین اشتغال‌زایی و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی شهروندان تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

این مقام مسئول در پایان در این خصوص رعایت معماری ساختمان‌ها و بناها منطبق با اقلیم منطقه و با رعایت هویت معماری فاخر را در شهر جدید پردیس امری ضروری دانست و گفت: همچنین برنامه‌ریزی در خصوص تعریف بسته های مشارکتی در قالب مراکز محلات جدید و پروژه‌های شاخص شهری به صورت مجزا از جمله برنامه‌های آتی این شرکت به شمار می‌رود.

402

کد خبر: 903193

وب گردی

وب گردی