ترسیم شناسنامه اقتصادی برای هر شهروند/ تشکیل پرونده الکترونیکی رفاهی در آینده

معاون رفاهی وزیر رفاه گفت: با پنجره واحد حمایت‌های اجتماعی و رفاهی، تصویر روشنی از شناسنامه اقتصادی هر شهروند به دست خواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز، احمد میدری گفت: پنجره واحد حمایت های اجتماعی تصویر روشنی از شناسنامه اقتصادی هر شهروند به دست می دهد، شناسنامه ای که لازمه هر ملت و دولتی در حال حاضر است.

وی افزود: به عنوان مثال دولت ترکیه با استفاده از این پنجره واحد، ظرف مدت 15 سال توانسته است جمعیت زیر خط فقر این کشور را از 15 درصد به 5 درصد کاهش دهد.

میدری در مورد کارکردهای این پنجره واحد رفاهی گفت: ساماندهی موثرتر سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ساماندهی موثر سامانه بیماران خاص و تخصیص بهتر سبد کالا نمونه ای از این کارکردها است.

معاون رفاهی وزیر رفاه، حذف یارانه ثروتمندان را بدون ایجاد تنش اجتماعی از دیگر اهداف این برنامه دانست و گفت: 300 هزار خانوار ثروتمند بدون سابقه مالیاتی شناسایی شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت کودکان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی، ردیابی یافتن شغل در بخش خصوصی به تفکیک رشته،شناسایی کودکان فاقد شناسنامه و شناسایی افراد دارای دو دفترچه درمانی از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

میدری از تشکیل پرونده الکترونیکی رفاهی برای هر خانواده تحت پوشش حمایت سازمان ها در آینده خبر داد و گفت: تشکیل پرونده وام های کوچک و ثبت نام قالیبافان و رانندگان نیز دنبال می شود.

فارس ۷۰۵

کد خبر: 903200

وب گردی

وب گردی