ساخت‌و سازهای مقرراتی و تفکیک زباله از مبداء در دستور کار منطقه 22

شهردار منطقه 22 با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های فراغتی و گردشگری منطقه 22 گفت: توسعه فضای سبز و تفکیک از مبداء در دستور کار شهرداری منطقه 22 قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، علی نوذرپور، گفت: فضای سبز منطقه 22 در شرایط خوبی است؛ اما تلاش خواهیم کرد که در منطقه، توسعه فضای سبز را محقق کنیم تا به این ترتیب بتوانیم فضاهای فراغتی و گردشگری مناسب را نه تنها برای اهالی منطقه بلکه برای تمامی مردم تهران ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به وجود زمین‌های بازی که در منطقه 22 وجود دارد به ویژه زمین های کوه پایه ای که دارای سند ملکیت هستند و در حال حاضر شناسایی هم شده اند می‌توانیم کسری فضای سبز سایر مناطق را در این محدوده جبران کنیم بر همین اساس تا پایان سال جاری تغییر جدی در فضای سبز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

لزوم وجود پارک آموزشی برای مسائل ایمنی و حوادث

شهردار منطقه 22 در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم وجود پارک آموزشی برای مسائل ایمنی و حوادث در کشور از ساخت چنین پارکی در منطقه 22 خبر داد و افزود: مطالعات ساخت پارک آموزش ایمنی و حوادث در منطقه 22 تهران در دستور کار قرار گرفته است.

ساخت و سازهای منطقه 22 طبق نظم می‌گیرد

وی تاکید کرد: نظم دادن به ساخت و سازها برابر ضوابط طرح تفصیلی و مقررات یکی دیگر از مواردی است که به طور جدی در سطح منطقه 22 پیگیری خواهد شد. همچنین در حوزه پسماند نیز تفکیک از مبداء به عنوان یک اولویت در دستور کار است که در حال حاضر برنامه ریزی آن انجام شده و کار آغاز شده تا در این منطقه به عنوان پایلوت این کار صورت گیرد.

نوذرپور با اشاره به اینکه علی رغم تمام فعالیت های انجام شده در تهران تنها 3 درصد از پسماندها از مبداء تفکیک می‌شود، افزود: باید در منطقه 22 حداقل به عنوان پایلوت در این حوزه به نتایج قابل قبولی برسیم. باید آمار 3 درصدی این حوزه افزایش پیدا کند و این تفکیک باید از مبدا انجام شود نه از مخازن زباله که دیگر زباله کثیف محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی که انجام شده بتوانیم نتایج اقدامات را تا اوایل نیمه دوم سال آینده مشاهده کنیم.

لزوم جدی مشارکت شهروندان و سرمایه گذاری در سطح منطقه22

شهردار منطقه22 با تاکید بر لزوم جدی مشارکت شهروندان و سرمایه گذاری در سطح منطقه افزود: در سرمایه گذاری ها به شدت پیگیر مشارکت بخش خصوصی هستیم و در این مسیر با ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران تلاش می‌کنیم فضای سالم و رقابتی برای سرمایه گذاران فراهم کنیم. به دنبال این نیستیم که در حوزه‌های تجاری مشارکت جذب کنیم چرا که ظرفیت در این حوزه تکمیل است بلکه در تلاشیم در حوزه فراغتی و گردشگری با بهره گیری از ظرفیت موجود بستر لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

ایسنا ۷۰۵

کد خبر: 903210

وب گردی

وب گردی