مجوز وزارت علوم در تمام رشته های دکتری دانشگاه پیام نور

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور تهران گفت: تمامی رشته های دکتری دانشگاه پیام نور تهران با مجوز وزارت علوم بوده و محروم ماندن از تربیت دانشجوی دکتری قابل پذیرش نیست.

به گزارش ایسکانیوز ،ایوب مرادی درباره ممنوعیت پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور استان تهران در ۱۵ رشته، دانشجوی دکتری می‌گیرد و حدود ۳۰۰ دانشجو در این مقطع در پیام نور تهران مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: تمامی این رشته‌ها با مجوز شورای گسترش وزارت علوم و بعد از طی روندهای قانونی ایجاد شده‌اند و تا به امروز نیز هیچ محدودیتی برای دانشگاه در اخذ دانشجوی دکتری پیش نیامده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: برپایه تبصره بند ۴ ماده ۲ اساسنامه دانشگاه که به تازگی از سوی وزارت علوم تصویب و ابلاغ شده است و معاون وزیر هم در تهیه و تنظیم آن نقش فعالی داشت درخواست‌های دانشگاه برای راه‌اندازی رشته‌های جدید در دوره دکتری در رشته‌های خاص بعد از احراز شرایط لازم از سوی دانشگاه در شورای گسترش وزارت علوم قابل بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این موضوع که سیستم آموزشی دانشگاه که غیرحضوری و مجازی است پس نمی‌تواند دانشجوی دکتری که تمام‌وقت است اخذ کند، گفت: براساس ماده ۳ اساسنامه، شیوه‌ آموزشی دانشگاه پیام نور نیمه‌حضوری، آموزش باز و از راه دور اعلام شده است و در دوره دکتری برعکس دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، دانشجو همانند سایر دانشگاه‌ها و به‌صورت تمام وقت در دانشگاه حاضر می‌شود.

مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه پیام نور حدود ۲۵۰ عضو هیات علمی با مرتبه استاد تمامی و دانشیاری دارد که اصولا با توجه به این ظرفیت قابل توجه، محروم ماندن این دانشگاه از تربیت دانشجو در دوره دکتری، قابل پذیرش نیست.

204

کد خبر: 903225

وب گردی

وب گردی