تحول در اشتغال نیازمند اتحاد مسئولان است/ استفاده از تسهیلات برای اتمام پروژه های عمرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که به دنبال تحول اساسی در زمینه اشتغال کشور هستیم می بایست تمامی مسئولان بایکدیگر متحد شوند تا بتوانند اقدامات موثری را در این زمینه به انجام برسانند.

فرج الله رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به تصویب کلیات لایحه بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه طی چند روز گذشته با کمی تغییر و تحول به تصویب رسید، در این لایحه به بودجه حامل های انرژی و بنزین اضافه نشد، همچنین یارانه هم برای قسمت عمده ای از یارانه بگیران تصویب شد.

به گفته او؛ در لایحه بودجه 97 اوراق مشارکت و اوراق مالی اسلامی با کاهش 30 هزار میلیارد تومانی همراه بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در بودجه عمرانی میزانی از بودجه به صورت مستقیم و مابقی آن باید از طریق مشارکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شود.

رجبی اظهار داشت: حدود 30 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده و حدود 80 هزار میلیارد تومان به عنوان اعتباراتی است که پیش بینی شده تا دستگاه های دولتی با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانک به دست آورند تا بتوانند پروژه های عمرانی را از طریق به پایان برسانند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به تاثیر لایحه بودجه 97 بر اشتغال کشور، گفت: بودجه تصویب شده به سطح زندگی مردم کمک می کند تا زندگی ها دشوارتر نشود و هزینه های زندگی ثابت بماند اما اگر درصدد ایجاد اشتغال در کشور هستیم، باید زمینه سرمایه گذاری در بخش خصوصی و نیز بخش خارجی انجام شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که به دنبال تحول اساسی در زمینه اشتغال کشور هستیم، باید تمامی مسئولان بایکدیگر متحد شوند تا بتوانند اقدامات موثری را در این زمینه به انجام برسانند.

401

کد خبر: 903251

وب گردی

وب گردی