مصرف برق ۱۰ درصد افزایش یافت

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: براساس آخرین آمار، میزان مصرف برق نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته به طوری که سال قبل حداکثر نیاز ما به شبکه برق ۲۹ تا ۳۰ هزار مگاوات بود، اما این عدد به ۳۳ هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا احمدی یزدی، با بیان این که بخشی از افزایش نیاز مصرف به شبکه برق به دلیل ازدیاد تعداد مشترکان در هر سال است، اظهار کرد: هر ساله یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک به شبکه برق افزوده می شود که همین مساله عاملی برای افزایش نیاز برق است.

او ادامه داد: علاوه بر این مساله، برودت هوا در مناطق مختلف کشور مخصوصا در مناطقی که گاز وجود ندارد باعث افزایش مصرف برق می شود چرا که در این مناطق مردم از برق برای سیستم های گرمایش خود استفاده می کنند.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر افزود: هرچه میزان مصرف در نیروگاه ها افزایش یابد، میزان مصرف گاز نیز به همان تناسب افزایش پیدا می کند و با توجه به این که استفاده از سوخت های فسیلی می تواند آلایندگی های متعددی برای محیط زیست به همراه داشته باشد، لازم است مشترکان در نحوه مصرف خود دقت بیشتری داشته باشند.

او ضمن انتقاد به این مساله که برخی از مشترکان در مناطقی که گاز وجود دارد برای سرمایش و گرمایش از انرژی برق استفاده می کنند، گفت: این مساله علاوه بر این که موجب افزایش میزان مصرف برق می شود می تواند خطراتی را برای مشترکان بی احتیاط به دنبال داشته باشد.

او با اشاره به بخاری های برقی غیراستاندارد موجود در بازار، اظهار کرد: متاسفانه مشترکان گاهی به دلیل ارزانی و یا مسائل دیگر اقدام به خرید لوازم غیراستاندارد می کنند که همین مساله موجب شده در روزهای اخیر شاهد چند حادثه در پی استفاده از بخاری های برقی غیراستاندارد باشیم.

به گفته معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر، در چند سال اخیر استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی برقی بسیار افزایش یافته که این مساله علاوه بر مصرف بالا می تواند تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

احمدی یزدی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که اگر ساختمان آنها به صورت داخلی برق کشی شده است تجهیزات باید بتواند مصرف بالای سیستم گرمایش و سرمایش برقی را پشتیبانی کند.

او اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر چند مورد آتش سوزی در پی عدم رعایت همین مساله داشته ایم، لذا خواهش ما از مشترکان این است که ضمن مدیریت مصرف به نکات ایمنی نیز توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 903269

وب گردی

وب گردی