تجهیز ۳۱۰۰ مرکز بهداشتی کشور به یونیت دندانپزشکی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیش از۳۱۰۰ مرکز بهداشتی در کشور به یونیت دندانپزشکی مجهز شده‌اند و ۱۲۰۰ دندانپزشک در سطح روستاها و ۱۱۰۰ دندانپزشک در سطح شهرها در این مراکز حضور دارند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رییسی با بیان این مطلب، اظهارکرد: مراکز جامع خدمات سلامت و یونیت‌های مستقر در آن ظرفیت بسیار خوبی است تا در شیفت بعد ازظهر، دندانپزشکان بتوانند با ساز و کارهایی که از سوی معاونت بهداشت مشخص می‌شود، به مردم خدمات دندانپزشکی را ارائه دهند. این اقدام می‌تواند موجب کاهش پرداختی مردم شود.

وی تصریح کرد: پرداختی مردم در حوزه سلامت از حدود ۶۳ درصد قبل از اجرای طرح تحول سلامت به حدود ۴۳ تا ۴۵ درصد رسیده و حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد از پرداختی مردم در حوزه سلامت، مربوط به هزینه‌های دندانپزشکی است چراکه ۹۰ تا ۹۲ درصد از خدمات این حوزه، در دست بخش خصوصی بوده است.

رییسی افزود: سهم بخش دولتی در ارائه خدمات دندانپزشکی، ۸ درصد بود و یکی از اقداماتی که باید در جهت کاهش پرداختی مردم در حوزه سلامت انجام دهیم، توسعه دندانپزشکی و ارائه خدمات آن به مردم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر بالای انجام خدمات سطح یک دندانپزشکی در سطح روستاها گفت: بهداشت‌کاران دهان و دندان می توانند این اقدام را انجام دهند و نیاز نیست که خدمات را به قیمت گران ارائه کنیم بلکه می توان خدمات را با کیفیت بالا و قیمت کم ارائه کرد.

رییسی با بیان اینکه برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور اقدامات پیشگیرانه سلامت دهان و دندان انجام شده است،اظهارکرد: حدود ۶۰ درصد از دانش آموزان دندان پوسیده دارند و ارائه خدمات پیشگیرانه برای دانش آموزان به معنی کاهش پرداختی از جیب مردم است.

ایسنا ۷۰۵

کد خبر: 903287

وب گردی

وب گردی