نسل سوم فهمیده که بدون دین نمی‌تواند زندگی کند/ جوانان امروز ادراک کامل‌تری نسبت به نسل‌های گذشته دارند

یک جامعه شناس با بیان اینکه شهدای نسل سوم دین را از روی ادراک قبول کردند نه از روی احساس گفت: این ادراک یعنی جوان نسل سوم تجربه و تحلیل مناسبی از دین دارد و با آگاهی اعتقاداتش را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، امان‌الله قرائی مقدم جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، درواکنش به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امیدبخش‌تر بودن نسل سوم نسبت به نسل اول انقلاب اسلامی گفت: آموزش‌های دینی و اعتقادی پس از انقلاب که از سوی حکومت اسلامی برای پرورش نسل جدید اتخاذ شد موجب درک و تحلیل بهتر دینی در این نسل شد.

این جامعه‌شناس با اشاره به اینکه جوان نسل سوم از روی ادراک و آگاهی دین را انتخاب کرده و نه از روی احساس افزود: این ادراک یعنی تجربه و تحلیل مناسبی از دین دارد و با آگاهی اعتقاداتش را دنبال می‌کند.

قرائی مقدم اظهار داشت: جوان نسل سوم تابع احساسات آنی و زودگذر در خصوص دین نیست و مثل نسل قبل دچار توهمات و خیال‌بافی‌ها و احساسات راجع به اعتقادات و باورهای دینی نیست.

وی تأکید کرد: جوان امروز فهمیده است که بدون دین نمی‌تواند زندگی کند.

قرائی مقدم در ادامه تصریح کرد: در ابتدای انقلاب جوانان دین را از روی احساسات پذیرفتند و به آن احساساتی عمل کردند، اما پس‌ از آن در مواجهه با مشکلات به خطا رفته و برداشت اشتباهی از دین را دنبال کردند که آن برداشت موجب گرایش برخی به آمریکا شد.

به گفته وی غرب‌زدگی و وادادگی از علامت‌های خطای نگاه دینی برخی در نسل اول انقلاب است.

قرائی مقدم ابراز داشت: شهید حججی و هزاران شهید جوان دیگر که در میان نسل سومی‌ها هستند، دین را به‌عنوان شیوه زندگی انتخاب کردند و این تفاوت نسل اول و نسل سوم است.

فارس

۷۰۵

کد خبر: 903299

وب گردی

وب گردی