پیام دکتر فرهاد رهبر به دانشجویان شرکت کننده در طرح شمیم معرفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در طرح آموزشی و معرفتی شمیم معرفت سراسر کشور گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی راهی جز تحقق واقعی دانشگاه اسلامی نیست.

به گزارش گروه دانشگاه خبر گزاری ایسکانیوز،متن این پیام به شرح زیر است:

حضور در صحنه‏ پُرشور دانش‏ اندوزى در دانشگاه که از زیباترین و مبارک‏‌ترین فصول دوران جوانى است، هنگامى که با مجاهدت‌هاى اسلامى و انقلابی و تلاش در راه گسترش فهم و معرفت صحیح دینى همراه باشد، یکى از برترین آمیزه‏‌هاى معنوى براى نسل جوان کشور را پدید مى‏آورد.
اکنون شما این امتیاز بزرگ را دارید که در حال تحصیل علم، به آن فعالیت دینی و انقلابی نیز اشتغال دارید. این را قدر بدانید و این سرمایه ارزشمند را هرچه می توانید عمق و کیفیت دهید.
اکنون، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میراث گرانمایه امام خمینی (رحمت الله علیه) و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به تلاش براى پیشرفت علمى، رشد فکرى و معرفتی و نورانیت معنوى روزافزون بیش از همیشه نیازمند است. نه ازآن‏رو که دانشجویان ما در این سه زمینه از گذشته عقبترند، بلکه ازآن‏رو که اولًا پیش روی ما آرمان تحقق واقعی "دانشگاه اسلامی" قرار دارد و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی راهی جز پیمودن این مسیر نیست و ثانیاً امروز بیش از گذشته دشمنان این ملت، نسل جوان و به ویژه دانشجویان را آماج حملات جنگ نرم خود ساخته‏اند. جنگ نرمی که هدفش، تغییر باورها ست. باور به مبنای عقیدتی و معرفتی و فکری، تفکر مبنایی و اصولی، تفکر برآمده از اسلام ناب.
در این شرایط وظیفه‏ ما و شما سنگین و البته پر اجر است. در این راه دشوار، باید بینش‌ها و گرایش‌های ما، منطبق با آرمان امام ره و مطالبات ولی فقیه زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، که این باید هدف و خروجی دوره های "شمیم معرفت" باشد.
همه ما باید کمربسته‏ دین خدا باشیم و بتوانیم این ایمان و احساس‏ مسئولیت‏ اسلامی و انقلابی را روزبه ‏روز عمیق‌تر و بیشتر کنیم و مثل مشتعلى که اطراف خود را مشتعل و نورانى می‌کند، در محیط خود اثر بگذاریم.
در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب کبیر اسلامی، امید داریم دوران دانشجویى و جوانی شما، براى خود و کشورتان منشا فیض و برکت باشد و به برکت حضرت بقیة اللّه الاعظم(عج) روز به‏ روز لطف خداى متعال بر ما و جمع شما گسترش بیشترى پیدا کند و خداى متعال دست لطفش را از سر ما و ملت ما، ان‏شاءاللَّه برنخواهد داشت.

دکتر فرهاد رهبر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 903323

وب گردی

وب گردی