حزب موتلفه از قربانیان تروریسم است

معاون بین الملل حزب موتلفه گفت: شهید لاجوردی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود که رهبری بزرگ ترین جریان مردمی را برای مبارزه با گروه های خشن تر از داعش بر عهده داشت و در نهایت توسط یکی از آنها به شهادت رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی صولی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی که ظهر امروز جمعه در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به برنامه های بین المللی موتلفه و ارتباط با احزاب آسیایی اظهار داشت: حزب موتلفه یکی از قربانیان گروه های تروریستی بوده است و مقامات و رهبران حزب موتلفه توسط سازمانهای افراطی به شهادت رسیدند.

وی برهمین اساس افزود: تعداد پرشماری از رهبران و مقامات عالیرتبه حزب مؤتلفه اسلامی توسط سازمان های افراط گرای فرقه ای به شهادت رسیده اند. رئیس جمهور محمد علی رجایی، نخست وزیر باهنر، رئیس دیوان عالی کشور آیت الله بهشتی، نظریه پرداز انقلاب اسلامی ایران آیت الله مطهری و بسیاری دیگر از رهبران حزب مؤتلفه اسلامی، قربانی تروریسم فرقه ای و خشونت سازمان های افراط گرای دارای قرائت های مذهبی انحرافی و غیر واقعی از اسلام بوده اند.

صولی ادامه داد: بنابراین تلاش برای ترویج اسلام اصیل از مهم ترین برنامه خارجی حزب موتلفه است و تلاش هایی را در این زمینه آغاز کردیم.

معاون بین الملل حزب موتلفه ریشه تروریسم در غرب آسیا را رژیم اشغالگر فلسطین دانست و گفت: در سال 2015 میلادی کمیسیون نقش احزاب کشورهای اسلامی در تحقق وحدت را با حضور چهل حزب از بیست کشور برگزار کردیم.

وی یادآور شد: همچنین نشست ها و دیدارهای متعددی با احزاب و سازمان های سیاسی کشورهای لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، فلسطین و یمن برای تبادل تجربه در زمینه گفتگو برای کاهش اختلافات و مقاومت در برابر افراط گرایی تحمیلی به منطقه غرب آسیا برگزار کرده ایم که منتهی به نشست تأسیسی اتحادیه احزاب حامی مقاومت با مشارکت سی و پنج حزب سیاسی معتبر از منطقه غرب آسیا در دسامبر 2015 شد.

وی با تاکید بر اینکه افراط گرایی ماهیت سیال دارد و آسیای جنوب شرقی و آسیای مرکزی را نیز تهدید میکند تاکید کرد: بنابراین باید ریشه تروریسم و افراط گرایی خشکانده شود.

صولی تصریح کرد: شهید اسدالله لاجوردی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود که رهبری بزرگ ترین جریان مردمی را برای مبارزه با گروه های خشن تر از داعش بر عهده داشت و در نهایت توسط یکی از آنها به شهادت رسید.

منبع: فارس

۳۰۴

کد خبر: 903329

وب گردی

وب گردی