ایرانیان خواستار تغییر نظام سیاسی نیستند

نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه مریلند آمریکا نشان می دهد اکثر ایرانیان خواستار ادامه استقرار نظام جمهوری اسلامی بوده و با دخالت های ترامپ در اغتشاشات مخالف هستند.

به گزارش ایسکانیوز ، نتایج یک نظر سنجی جدید انجام شده توسط دانشگاه مریلند در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران نشان می دهد علیرغم وجود مشکلات و مطالبات اقتصادی، مردم ایران همچنان از ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده و خواستار ایجاد تغییر در آن نیستند.

نشریه واشنگتن پست آمریکا نیز با انتشار خلاصه ای از مطالعه آماری انجام شده مشترک توسط دانشگاه مریلند و موسسه «ایران پل» معتقد است تغییر نظام سیاسی در ایران از حمایت کمرنگ مردم در ایران برخوردار بوده و همچنین سیاست های نظام در سوریه و عراق نیز مورد حمایت ایرانیان قرار دارد.

در بخش دیگر از این گزارش به حمایت های مداخله جویانه دونالد ترامپ از معترضین اشاره کرده و آمده است که بر اساس آمارهای اخذ شده، حمایت رئیس جمهوری آمریکا از اغتشاشات اخیر در ایران کمکی به مطالبات معترضین در کشورمان نکرده است.

همچنین ۸۵ درصد از شرکت کنندگان ایرانی در این نظرسنجی دولت آمریکا را بسیار نامطلوب دانسته اند.

این درحالیست که ۵۴ درصد از مردم ایران با تغییر اساسی حکومت سیاسی در ایران ابراز مخالفت کرده و تنها ۴.۹ درصد از آنها خواستار چنین تغییری بوده اند.

بر اساس آمارهای اخذ شده تنها ۱۷.۲ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی با حضور ایران در سوریه و عراق مخالف بوده اند.

کد خبر: 903367

وب گردی

وب گردی