پیام انقلاب اسلامی برای مردم/نقش دانشگاه آزاد در توسعه استان ها بعد از انقلاب چه بود؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام انقلاب اسلامی برای مردم ایران گفت: مبنای حرکت ما، تصمیم گیری هایمان و رفتارهای اجتماعی مان براساس آموزه های قرآن و اسلام است.

حیدرعلی عابدی در رابطه با میزان توسعه کشور از زمان انقلاب تاکنون در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: سال 56 من مسوول بیماری های واگیر در شهرستان «فریدن» بودم که این شهرستان بیش از 360 روستا و چهار بخش داشت و هیچ کدام دارای برق نبودند.

وی ادامه داد: در آن زمان ها به هر روستایی که می رفتم بچه ها دارای بیماری هایی از جمله کچلی، آبله و یا فلج اطفال بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ کدام از روستاها دارای خانه بهداشت و مرکز بهداشت نبودند اما در حال حاضر بیش از 80 خانه بهداشت و 6 مرکز بهداشت داریم؛ جاده آسفالت و حتی مدرسه در روستاها وجود نداشت.

وی با بیان این که در حال حاضر تردد در روستاها خیلی سریع تر انجام می شود، گفت: آن زمان می خواستم بیماری های واگیردار را بررسی کنم از فریدن شهر نزدیک به 10 ساعت تا منطقه مورد نظر با اتومبیل جیپ رفتم و از آنجا قاطر کرایه کرده و به مدت 5 روز از روستا به روستاهای دیگر حرکت و بیماری ها را شناسایی می کردم؛ در حال حاضر اکثر روستاها دارای جاده هستند.

در حال حاضر تمام روستاها دارای برق، آب آشامیدنی و مراکر بهداشتی هستند

عابدی ادامه داد: تمام روستاها درحال حاضر دارای برق، آب آشامیدنی بهداشتی، حمام بهداشتی هستند و قابل مقایسه نیست که بگوییم زیرا این مدت امکانات توسعه ای افزایش چشمگیری داشته است.

نماینده مردم اصفهان در رابطه با مقایسه سطح دانش تصریح کرد: آن زمان باید برای خانه های بهداشت بهورز انتخاب می کردیم و سطح تحصیلات بهورز باید ششم ابتدایی می بود و تا دو سال دوره آموزی برایشان می گذاشتیم و به عنوان بهورز در خانه های بهداشت رفته و مشغول فعالیت می شدند.

وی با بیان این که وضعیت سواد متحول شده است، افزود: شاید بتوان گفت در روستاها در حال حاضر نزدیک به 50 لیسانس، 7-8 نفر فوق لیسانس و چند نفر دکترا داریم.

عابدی در پاسخ به این سوال که پیام این انقلاب برای مردم ایران چه بود، گفت: مبنای حرکت ما، تصمیم گیری هایمان و رفتارهای اجتماعی مان براساس آموزه های قرآن و اسلام است.

وجود فساد در سیستم قضایی رژیم پهلوی

عابدی ادامه داد: در حال حاضر ممکن است مردم گله و نارضایتی داشته باشند اما این نارضایتی به خاطر آن است که جمهوری اسلامی به گونه ای با مردم رفتار کرده که مردم دوست دارند همه چیز خوب باشد و تحمل دیدن دزد و کار نادرست را ندارند.

وی با اشاره به فساد در سیستم قضایی رژیم پهلوی گفت: تصمیم گیری ها در آن زمان با مشکل روبرو می شد، زیرا پارتی بازی بسیار شایع بود و کسی جرات اعتراض نداشت اما در حال حاضر مطبوعات آزادی بیان دارند.

نقش دانشگاه آزاد در توسعه استان ها بعد از انقلاب بیش از نفت بوده است

نماینده مردم اصفهان با بیان این که دانشگاه آزاد یک نعمت برای جامعه است، گفت: در زمانی که در وزارت بهداشت و درمان پرستار بودم برای بازدید از واحد پرستاری دانشگاه آزاد رفتم تا استانداردهای لازم آن واحد را چک کنم، اگر استاندارد لازم را نداشت آن دانشگاه را تعطیل می کردیم. از دانشگاه هایی که بازدید داشتم مسجدسلیمان بود.

عابدی با اشاره به این که دانشگاه آزاد نقش مهمی در توسعه استان ها داشته است گفت: بدون شک تاثیری که دانشگاه آزاد بر توسعه و رشد مسجد سلیمان داشت چاه نفت هم این تاثیر را نداشت؛ زیرا آن طرف شهر که چاه نفت در یک شهر قدیمی و یک شهر بسیار خاموش و این سمت که دانشگاه آزاد بود مغازه ها فعال و همه چی راه اندازی شده و یک دانشگاه خوب با رشته های مختلف و اساتید متعدد قرار داشت.

وی ادامه ادامه داد: 90 درصد تردد مسجد سلیمان برای دانشجویان و اساتید در دانشگاه آزاد بود.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: دانشگاه آزاد علاوه بر این که در توسعه دانش جوانان و آموزش های تخصص مورد نیاز کشور نقش داشت از خروج جوان های ما که برای ادامه تحصیل از کشور می رفتند، جلوگیری کرد، علاوه بر اینها نقش اساسی آن در توسعه منطقه ای انکارناپذیر است.

901/900

کد خبر: 903372

وب گردی

وب گردی