مساله عفرین به اشغال سوریه تبدیل نشود

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی جدید به عملیات نیروهای ارتش ترکیه در قالب عملیات شاخه زیتون در عفرین واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه یک بار دیگر با تاکید بر پایداری بر سر مواضع سابق خود در خصوص عملیات شاخه زیتون عنوان کرده است: اگر اهداف ترکیه از عملیات شاخه زیتون فراتر از حفاظت از مرزهای خود رود؛ واکنشمان متفاوت خواهد بود.

امانوئل ماکرون در پی اظهارات اخیر خود در خصوص عملیات شاخه زیتون و واکنش های تندی که از سوی مقامات ترکیه در خصوص این اظهارات صورت گرفت این بار نیز در گفتگو با صدای آمریکا با تاکید دوباره بر اظهاراتش عنوان کرده است: بر سر حرف های سابق خود هستم. اگر اهداف ترکیه از عملیات شاخه زیتون فراتر از حفاظت از مرزهای خود رود و به مسئله اشغال کشور همسایه تبدیل شود در این صورت واکنشمان به این عملیات ها متفاوت خواهد بود. ما از این تحلیل که نباید عملیات شاخه زیتون به اشغالگری بینجامد پا پس نخواهیم کشید.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به واکنش مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نسبت به اظهارات اخیرش نیز گفت: از این واکنش و تحلیلی که از سوی وزیر امور خارجه ترکیه ارائه شده است راضی هستیم. زیرا سخنان چاووش اوغلو نشان می دهد که اهداف این عملیات نظامی حمایت از مرزهای کشور ترکیه است.

کد خبر: 903374

وب گردی

وب گردی