تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت است

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت در این دوره، تکمیل پرونده الکترونیک سلامت است و در این راستا، سه سامانه در حال ثبت اطلاعات سلامت مردم هستند که اطلاعات بالغ بر ۷۷ میلیون نفر در این سامانه ها ثبت شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر علیرضا رییسی گفت: از ۷۷ میلیون نفری که اطلاعات آنها در سامانه های وزارت بهداشت ثبت شده، حدود ۵۰ میلیون نفر حداقل یک بار خدمت بهداشتی را در واحدهای بهداشتی دریافت کرده اند.
وی تصریح کرد: سامانه های ثبت پرونده الکترونیک سلامت در حال رفع ایرادات و نواقص هستند و باید توسعه پیدا کنند تا در سطوح دو و سه خدمات به پرونده الکترونیک سلامت در سطح بیمارستان ها و بخش خصوصی متصل شوند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت یکی از برنامه های آینده این معاونت را استفاده از استارت آپ ها و اپلیکشن های تلفن همراه عنوان کرد و گفت: مردم بسیاری از اطلاعات اولیه و ابتدایی که از طریق اپلیکشن هایی که بر روی تلفن همراه و تبلت نصب می شود را می توانند وارد کنند تا در پرونده الکترونیک آنها ثبت شود تا از مراجعات غیرضرور کاسته شود.
دکتر رییسی اضافه کرد: اپلیکشن های تلفن همراه در حوزه پرونده الکترونیک سلامت، پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مردم خواهند بود تا وزارت بهداشت بتواند با کمک آنها، راهنمایی ها و توصیه های لازم در مورد مراقبت های بهداشتی، بیماری ها و ارجاعات مورد نیاز را به مردم ارائه دهد.

701

کد خبر: 903434

وب گردی

وب گردی