تاجگردون: هیچ تغییری در ساختار اصلی بودجه نداشتیم

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با تاکید بر اینکه شاکله بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق تغییر نکرد، گفت: با قاطعیت عرض می کنم در شرایط کنونی که کشور ما باید اقتدار و ثبات داشته باشد، لایحه ای که ارائه شده با اصلاحات صورت گرفته، مردمی ترین لایحه بودجه است که از حقوق عامه مردم دفاع می کند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور در این کمیسیون گفت: گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 تغییرات زیادی با لایحه بودجه دولت نداشته است و شاکله آن بر هم نخورده است ضمن آنکه اگر شاکله بودجه از نظر اعداد و ارقام تغییری داشته باشد شورای نگهبان به آن ایراد وارد خواهد کرد و لایحه را برگشت خواهد داد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه از کلیات گزارش اول کمیسیون تلفیق بودجه دفاع کرده بود نمایندگان ملت به چند مورد لایحه ایراداتی را وارد دانستند که در نهایت دو مورد تغییر داشتیم که یکی بحث اوراق مشارکت و دوم سقف هدفمندی یارانه ها بود که پس از بررسی و اصلاحات در صحن اعلام و کلیات بودجه سال آینده کشور مصوب شد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در ادامه با اشاره به اینکه ماهیت بودجه تغییری نکرده است بیان داشت: نسبت به گزارش قبلی سقف بودجه ای هم تغییر جدی نداشته است.

وی در واکنش به اینکه از سوی رییس جمهوری عنوان شده بخشی از بودجه در دست دولت نیست گفت:با توجه به اینکه آقای دکتر روحانی شخص اجرایی کشور بشمار می آید این اختیار را دارند که هر کاری در خصوص بودجه ریزی صورت دهند ضمن آنکه حتی می توانند بخشی از رقم بودجه را به بودجه تخصیص ندهند و حتی می توانند آن را در قالب پیشنهاد به مجلس نیز ارائه ندهد چرا که تمامی اینها از اختیارات خود آقای رئیس جمهور هست.

تاجگردون در دفاع از گزارش این کمیسیون از اصلاحات لایحه بودجه ۹۷ اظهار داشت: به عنوان کسی که سال ها کارش تنظیم برنامه و بودجه بوده، با قاطعیت عرض می کنم در شرایط کنونی که کشور ما باید اقتدار و ثبات داشته باشد، لایحه ای که ارائه شده با اصلاحات صورت گرفته، مردمی ترین لایحه بودجه است که از حقوق عامه مردم دفاع می کند.

301

کد خبر: 903508

وب گردی

وب گردی