به زودی مشهد به جمع بنزین یورو ۴ خواهد پیوست/ هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای پروژه بهینه سازی و نوسازی انبار نفت شهرری

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون ۷ کلانشهر کشور از بنزین یورو ۴ استفاده می کنند که به زودی مشهد به جمع آنها اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید محمدرضا موسوی خواه مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران در مراسم بهره برداری از پروژه بهینه سازی و نوسازی انبار نفت ری و سکوی جدید اظهار کرد: این پروژه سایبان بارگیری با مساحت ۲۲۰۰ مترمربع با ۲۶ نقطه بارگیری و ۲ دهنه تخلیه جهت بارگیری و تخلیه فرآورده‌های نفتی انجام شده است. همچنین تاسیسات نفت ری در سال ۱۳۳۸ در زمینی به مساحت ۶۳ هکتار به بهره برداری رسیده و با اجرای پروژه بهینه سازی و نوسازی انبار نفت نسبت به بالابردن ظرفیت ذخیره سازی افزایش ضریب ایمنی انبار و افزایش نقاط بارگیری تخلیه اقدامات موثر صورت گرفته است.
اوافزود: این انبار نفت، بزرگترین مرکز انبار کشور است و مراحل نوسازی آن در اوج تحریم ها در سال ۹۰ بود که این پروژه با توان داخلی و تجهیزات و قطعات داخلی ساخته شده است.
گفتنی است ۶۰۰ دستگاه نفتکش و ۶ خط فعال بارگیری راه آهن بصورت شبانه روزی نسبت به ارسال فرآورده نفتی به نقاط مصرف فعالیت می کند، بارگیری و ارسال روزانه ۲۵ میلیون لیتر انواع فرآورده به مجاری عرضه سوخت و نقاط مصرف است.
موسوی خواه گفت: کل اعتبار برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است که برای بهینه سازی ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون ۷ کلانشهر کشور از بنزین یورو ۴ استفاده می کنند که به زودی مشهد به جمع آنها اضافه خواهد شد، همچنین در ۸ کلانشهر کشور نفت و گاز یورو ۴ توزیع می شود.

موسوی خواه گفت: در فصل زمستان به دلیل مشکلاتی که برای تامین گاز پیش می‌آید ما سوخت مایع بیشتری ارسال کردیم و در این راستا روز گذشته نیروگاه‌ها 77 میلیون لیتر نفت گاز مصرف کردند و طی این مدت ما حدود 34 میلیون لیتر سوخت بنزین به مصرف رسیده است.

او با بیان اینکه در بهمن‌ماه به طور میانگین بیش از 23 میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌ها فرستادیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: سوخت مصرفی نیروگاه‌ها بیش از 11 درصد افزایش داشته که بخشی از آن به دلیل افزایش جمعیت، صنعت و بخشی نیز مربوط به سرد شدن هوا و مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین گفت: در بخش غیر نیروگاهی نیز 11 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم که بخش عمده آن مربوط به صنایع است که گازشان با محدودیت مواجه شده است اما در هر صورت ما مشکلی بابت ارسال سوخت نداریم.

401

کد خبر: 903531

وب گردی

وب گردی