مراسم غبار روبی مزار شهدای گمنام با حضور جامعه دانشگاهی ایلام

در سومین روز از دهه مبارکه فجر آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام با حضور مراکز آموزش عالی استان در محل دانشگاه ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این آیین معنوی که روسای دانشگاه‌های استان ایلام ، مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام ، جمعی از اعضای هیات رئیسه ، اساتید ، کارکنان و دانشجویان مراکز آموزش عالی استان حضور داشتند دکتر محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک دهه مبارکه فجر گفت: این مراسم تجدید میثاق اصحاب اندیشه با شهدا و امام شهدا است .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا غیاثی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ایلام نیز گفت: انقلاب اسلامی انقلابی است به بزرگی تاریخ و گستره آن جهانی است و امروز جانشین خلف آن این انقلاب را مدیریت و ادامه می‌دهد و در این مسیر دانشگاهیان هم در تحقق این انقلاب و هم و هم در تداوم آن نقش داشته اند.

در این آیین شرکت کنندگان با اهدای شاخه گل به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کردند.

در حاشیه این مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک دهه مبارکه فجر گفت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین انقلاب جهان است که بدون وابستگی به شرق و غرب شکل گرفت و امروز این انقلاب و دستاوردهای آن ماوایی برای همه ملت‌های آزاده جهان است.

دکتر محمد میرزایی حیدری بیان کرد: بر ماست به‌عنوان جامعه دانشگاهی از دستاوردهای این انقلاب دفاع کنیم و همانطوری که امام راحل فرمودند دانشگاه مبدا همه تحولات است و باید به عنوان بازوی توانمند نظام در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشیم.

وی تصریح کرد: رهبری داهیانه امام راحل کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان های سهمگینی که در اویل انقلاب توسط استکبار و پادوهای داخلی آن شکل گرفته بود به ساحل آرامش رساند و امروز نیز رهبری قاطع و مدبرانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای که ادامه دهنده راه امام است همه توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده است و بر ماست به عنوان جامعه دانشگاهی در شناخت فتنه ها و معرفی آنها به جامعه و مقابله با آنها پیش قراول باشیم.

کد خبر: 903621

وب گردی

وب گردی