حمایت از تحصیل دانش آموزان با استعداد کم برخوردار/ گواهینامه‌ استاندارد بین‌المللی بنیادکودک تمدیدشد

بنیادکودک برای نهمین بار موفق به اخذ گواهینامه NGO BENCHMARKING از شرکت بازرسی بین‌المللی SGS شد.

به گزارش ایسکانیوز بنیادکودک، این مؤسسه موفق به کسب گواهینامه بین‌المللی اس‌.جی‌.اس، معتبر‌ترین نشان کیفیت در زمینه شفافیت، اعتمادسازی و پاسخگویی مؤسسات خیریه و سایر سازمان‌های غیردولتی شد و توانست به مدت 3 سال این نشان را تمدید کند.
بنا بر این گزارش، از آنجایی‌که همگام با افزایش فعالیت‌های مؤسسات خیریه، نیاز جامعه برای اطمینان یافتن از شفافیت عملکرد رو به افزایش است؛ در راستای شفافیت عملکرد سازمان‌های غیردولتی، اس.جی.اس سرویسی را طراحی و ارائه کرده است که هدف آن ارائه بالاترین اطمینان ممکن به تمامی ذینفعان در جهت پاسخگویی، کارایی و پایداری بهینه‌تر اهداف و فعالیت‌های پیاده شده یک سازمان غیر دولتی است.
گفتنی است، استاندارد بین‌المللی NGO BENCHMARKING که توسط شرکت بازرسی بین المللی SGS و بر اساس آنالیز عملکرد 25 سازمان بزرگ مردم‌نهاد شکل گرفته است، در 101 مرحله تعریف شده و حاوی بهترین روش‌های کاری برای اداره سازمان‌های مردم‌نهاد است که مؤسسات خیریه به عنوان بخش مهمی از این سازمان‌ها به صورت داوطلبانه جهت مطابقت با این استاندارد و معیارهای آن از قبیل گزارش‌های مالی و حسابداری، شیوه‌های اجرای کار، اهداف، چشم انداز، مأموریت و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت کسب امتیاز لازم به دریافت گواهینامه مربوط به این استاندارد نائل می‌شوند. این نشان از سوی SGS معتبرترین شرکت بازرسی و صدور گواهینامه در جهان با بیش از صد و پنجاه سال سابقه، به سازمان‌های غیر دولتی داده می‌شود.


این گواهینامه، که بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی عملکرد سازمان‌های غیر دولتی طراحی شده است، آنها را در 9 حوزه هیأت امنا، چارچوب استراتژیک، مدیریت صداقت، ارتباطات، منابع انسانی، تخصیص و کنترل منابع مالی، عملیات اجرایی، نتایج عملیات و بهبود مستمر، مورد ممیزی قرارداده و در صورت رعایت بهترین شیوه‌های کاری در این 9 حوزه، گواهینامه بین المللی اعطا و امتیاز سازمان در این گواهینامه مشخص می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت هدف از اخذ این گواهینامه، تطبیق عملیات اجرایی و فرآیندهای کاری سازمان با یک استاندارد بین‌المللی است.


گفتنی است، بنیادکودک، موسسه‌ای غیردولتی، غیرسیاسی و مردم‌نهاد بوده و بیش از 24 سال است که فعالیت خود را در زمینه کمک‎رسانی به دانش‌آموزان با استعداد کم‌برخوردار آغاز کرده است. این موسسه با دارابودن 29 نمایندگی در سراسر کشور و هشت دفتر در خارج از کشور، بیش از 9 هزار و 500 دانش‌آموز با استعداد و کم‌برخوردار را بورسیه کرده است. بنیادکودک علاوه بر مقام مشورتی پذیرفته شده در کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC)، هرساله از طریق سازمان سوییسی (اس.جی.اس) - SGS - به لحاظ کیفیت و کمیت مورد بررسی و ممیزی قرار می‌گیرد و موفق به کسب امتیاز لازم می‌شود.

700

کد خبر: 903644

وب گردی

وب گردی