سربازی که به دستور امام فرار کرد

در 14 فرورین سال 57 امام خمینی (ره) دستور ترک پادگان ها را به سربازان داد و در پی این دستور سربازان پادگان ها را ترک و به تظاهرات علیه حکومت شاهنشاهی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، ابراهیم رضایی بابادی متولد در سال 1333 در آبادان است. وی از سیاست مداران ایرانی است. از فعالیت های وی در اواسط انقلاب می توان به عضویت رضایی در شورای فرماندهی تیپ زرهی دزفول اشاره کرد. او نخستین استاندار خراسان جنوبی بوده و همچنین از آخرین عنوانی که در وزارت کشور داشته می توان به استانداری اش در کرمانشاه اشاره کرد.

ابراهیم رضایی بابادی در رابطه با انقلاب سال 57 در شهر آبادان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سال 57 من افسر وظیفه بودم که با دستور امام خمینی (ره) در 15 آذر همان سال پادگان را ترک کردم زیرا در دستور امام در روز 14 آذر ماه آمده بود که سربازان پادگان ها را ترک کنند.

وی افزود: انقلاب در شهر آبادان از 7 فروردین 57 فروردین به رهبری مرحوم "آیت الله جمی" بوده است.

اگر مردم نبودند انقلابی رخ نمی داد

وی در رابطه با نقش مردم در رسیدن به انقلاب اسلامی، بیان داشت: اگر مردم نبودند انقلابی رخ نمی داد.

استاندار اسبق کرمانشاه با بیان این که روشنگری نقش مهم انقلاب بود، تصریح کرد: در این روشنگری تمام افرادی که حضور داشتند نقش بسزایی داشته و با توجه به این روشنگری ها مردم به تدریج به انقلاب پیوستند.

رضایی افزود: حرکات میلیونی در استان های کشور با رهبری حضرت امام خمینی (ره) در مخالفت با رژیم پهلوی یک انقلاب صد در صدی را شکل داد و این موضوع که نقش مردم یک نقش تمام کننده و کامل در این انقلاب بوده است همیشه مورد توجه حضرت امام (ره) بوده است.

مردم خواستار یک حکومت فارغ از دیدگاه های شرقی و غربی بودند

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما پیام این انقلاب چه بوده است، گفت: پیام انقلاب همانطور که در شعارها مستتر است بر مبنای تغییر حکومت، عدم وابستگی به دیگران و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است.

استاندار اسبق کرمانشاه اظهار داشت: مردم خواستار یک حکومت مستقل و فارغ از دیدگاه های شرقی و غربی بودند.

رضایی ادامه داد: مردم در تاریخ نشان داده بودند که چقدر آزاداندیش و آزادمنش هستند و مردم با سابقه ای که در انقلاب مشروطه از خود نشان داده بودند مردمی پیش رو در آزادی خواهی بودند که با حضور همه جانبه این انقلاب به پیروزی رسید.

وی در پاسخ به این سوال که پس از انقلاب تاکنون چه تغییراتی چشمگیری در زندگی مردم دیده اید، گفت: زندگی مردم در حوزه های مختلف با توجه به شاخص هایی که ارائه می شود تغییرات بسزایی داشته که با پیشرفت های خیلی خوبی روبرو بوده و برای من ملموس است .

رضایی تصریح کرد: پیشرفت هایی که از زمان انقلاب تاکنون داشته ایم می توان در حوزه بهداشت و درمان، آموزش عالی، فناوری و دانش اشاره کرد که این پیشرفت ها سطح رفاه مردم را افزایش داده است.

استاندار اسبق کرمانشاه با بیان این که ناکامی هایی هم پس از انقلاب داشته ایم، افزود: این ناکامی ها به واسطه مخالفت های دیگران و همچنین بی تدبیری ها بوده که شاید می بایست خیلی بیشتر از این ها نسبت به این موضوعات رسیدگی می شد.

وی افزود: انتظار مردمی که در انقلاب شرکت کرده و حامی نظام بودند خیلی بیشتر از این پیشرفت ها بوده است و از نظر من خواسته مردم یک موضوع معقول و منطقی است و مقامات با مد نظر قرار دادن خواسته مردم می توانند یک تجدید نظر اساسی در رویه های فعلی کشور داشته باشند.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اقدامات انجام شده برای رفع بیکاری در سطح استان، گفت: اقدامات بسیاری انجام شده اما جمعیت آن زمان با جمعیت کنونی قابل مقایسه نیست زیرا جمعیت در حال حاضر بیش از دو برابر شده اما قطعا تلاش دولت و دست اندرکاران برای رفع بیکاری به تدریج به حدی لزوم می رساند.

901/900

کد خبر: 903659

وب گردی

وب گردی