اجازه به شهرداری‌ها جهت انتشار 5هزار و 500میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی

مجلس به شهرداری‌های مجوز داد تا سقف 55 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن منتشر کنند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی بعد از ظهر امروز سایر بندهای تبصره پنج بودجه سال 97 کل کشور را تصویب کردند.

بر اساس مصوبه نمایندگان در بند ج، اوراق فروش‌نرفته طرحهای بندهای (الف) و (ب) این تبصره، در سقف مطالبات معوق همان طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرائی، ذی‌حساب ذی‌ربط و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به تمامی طلبکاران طرح (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های طرحها و پروژه‌ها از جمله تملک اراضی و تأدیه بدهی طرحهای ساماندهی دانشگاهها) است.

همچنین بر اساس بند د تبصره پنج، به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته مجوز داده شد با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف 55 هزار میلیارد (55.000.000.000.000)ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

به علاوه، اوراق فروش‌نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به طلبکاران طرح است.

طبق بند ه این تبصره از بودجه سال 97 کل کشور، به دولت اجازه داده می‌شود اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا سه‌سال را صادر و به طلبکاران (طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، خرید تضمینی محصولات راهبردی(استراتژیک) کشاورزی، مابه‌التفاوت قیمت تضمینی محصولات با قیمت فروش، بیمه محصولات کشاورزی، تأدیه بدهیهای سازمان‌های بیمه پایه سلامت و مطالبات تولیدکنندگان برق) تا سقف 95هزار میلیارد (95.000.000.000.000) ریال واگذار کند.

کد خبر: 903668

وب گردی

وب گردی