پرداختن به امر نماز یکی از کارهای مهم فرهنگی در دانشگاه‌ها است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: پرداختن به امر نماز یکی از کارهای مهم فرهنگی در دانشگاه‌ها است که نباید به آن نگاه سطحی و رفع تکلیفی شود.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از ارومیه دکتر محمود پوریوسف در جلسه ستاد اقامه نماز که در نهاد مقام معظم رهبری برگزاری شد با بیان اینکه دانشجویان سرمایه های گران قدر جامعه هستند افزود: باید در تمام عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان توجه ویژه شود.
وی با اشاره به رفع بسیاری از مشکلات جامعه با توجه به فریضه نماز تصریح کرد: باید تا جایی که در توان داریم فرهنگ‌سازی معنوی انجام دهیم تا نگاه دانشجویان و جوانان به نماز را به نگاهی عاشقانه و عالمانه تبدیل کنیم.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها ثروت علمی و اصلی کشور ما است که یک بال آن دانشجویانی هستند که مدیران آینده جامعه ما بوده و بال دیگر آن اساتید هستند که این دو قشر همواره باید موردتوجه باشند به همین جهت توجه به ابعاد معنوی در این فضا همواره باید مورد تاکید قرار گیرد.
دکتر پوریوسف با اشاره به اینکه در کمتر دانشگاهی امروزه شاهد هستیم که مسئله خدا و بندگی خدا و ارتباط با خداوند جوز برنامه‌های انها باشد گفت: این تحول شگرف در ایران رخ داده است و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز از ابتدای تاسیس تا کنون مورد اهتمام قرار گرفته است.
دکتر پوریوسف با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به کشوری الگو در منطقه تبدیل شده و این به خاطر این است که قرائت مناسبی از اسلام ناب محمدی پیاده کردیم، اذعان کرد: مسئولان فرهنگی همان اندازه که به کارهای علمی اهمیت می‌دهند به مسئله تربیت و فرهنگ اسلامی هم در دانشگاه ها اهمیت بدهند.
وی عنوان کرد: بدون شک، نقش محوری نهاد معظم نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، برنامه های اثر بخش معاونت فرهنگی و دانشجویی، فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی روابط عمومی، اقدامات شایسته مدیران و مسئولین ذیربط در ساخت، بهسازی و تجهیز اماکن اقامه نماز، همراهی با نشاط ائمه جماعت و حضور مثال زدنی اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در نمازهای جماعت، تأثیر ارزنده ای در دستیابی دانشگاه به فراگیری نماز در دانشگاه ها دارد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و ایجاد جاذبه در مسجد دانشگاه برای حضور بیشتر دانشجویان و اساتید اهمیت بسیاری دارد که این مهم باید به صورت جدی مورد عنایت مسئولان دانشگاه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تفاوت اساسی دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و خانواده‌های ما با دیگر مراکز دنیا باید همین اصول و ارزش‌های متعارف مانند نماز باشد البته نباید نسبت به مسائل دیگر سهل انگاری صورت گیرد، همچنین نباید نسبت به توسعه و پیشرفت کشور و حفظ امنیت و اقتدار و عزت بین المللی کوتاه بیاییم.
این مقام دانشگاهی ادامه داد: تنها دعوت به نماز و برگزاری نماز جماعت کافی نیست بلکه باید آن را در عمق روح جوانان جاری و ساری کنیم و دانشجویان را از نظر اعتقادی تقویت نماییم.
وی به پیام های مقام معظم رهبری به اجلاس های سراسری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به تمام اجلاس های سراسری نماز پیام رهنمون ساز ارائه می فرمایند و در تمام این پیام ها تاکید دارند ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز یک مسئولیت همگانی است و همه در این زمینه باید به میدان بیایند که وظایف خود را به شایستگی به انجام برسانند و نهیت تلاش خود را در راستای تحقق فرامین رهبری به کار گیرند.

کد خبر: 903692

وب گردی

وب گردی