استاندار اصفهان: انقلاب با جوانان پیروز شد

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب با جوانان پیروز شد، گفت: امام خمینی(ره) با تمام وجود به جوانان اعتماد داشت و از سال 42 این موضوع را در عمل نشان داده بود و در زبان هم پیاده نموده بود.

به گزارش ایسکانیوز، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای مشورتی جوانان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهارداشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 سلسله نظام شاهنشاهی از میان رفت و فکر جمهوریت و مردم سالاری حاکم شد و یک تفکر سالم و مجموعه ای از افراد ایثارگر وارد عرصه شدند و هنوز هم با وجود برخی نقایص این فکر و اندیشه وجود دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه قبل از انقلاب فضای فکری متحجری حاکم شده بود بطوری که تاریخ را عوض کردند و شاه را سایه ی خدا نامیدند، تصریح کرد: با وقوع انقلاب افکار پویا و انسان های والا پابه عرصه گذاشتند و در منطقه ی خاورمیانه نگاه جمهوریت، مردم سالاری و اسلامیت را حاکم کردند و در معرض دید جهانیان قرار دادند.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه انقلاب با جوانان پیروز شد، افزود: امام خمینی(ره) با تمام وجود به جوانان اعتماد داشت و از سال 42 این موضوع را در عمل نشان داده بود و در زبان هم پیاده نموده بود.

مهرعلیزاده اضافه کرد: من نیز با همین اعتقاد به جوانان اعتماد کرده ام و موفق هم بودم و هم اکنون نیز بسیاری از معاونین وزرا و مدیران ارشد از افرادی هستند که اینجانب با اعتقاد به جوانان؛ از آنان در مناصب مختلف استفاده نمودم و فرصت رشد را برای آنان فراهم کردم.

استانداراصفهان با تاکید بر اینکه جوانان باید احساس کنند که می توانند آینده ی خود را بسازند، افزود: اعتقاد دارم که باید یک شورای مشورتی از جوانان ایجاد شود تا بتوانم ترکیبی بین ذهن های جدید و آینده نگر و تجربیات عمیق گذشته ایجاد گردد تا از واقعیت های جامعه خروجی مطلوب در بخش دولتی و خصوصی گرفته شود.

وی افزود: هرچه بدنه ی اجرایی جامعه نخبه تر و باهوش تر و دارای ذهن باز باشند؛ وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود و یکی از اهداف تشکیل این شورا انتخاب نیروها و رشد دادن آن ها و ورود آنان به بخش های مختلف می باشد تا بدنه اجرا و بدنه ی دولت به صورت متجانس رشد نماید.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه درصدد استفاده و رشد دادن جوانان می باشد، افزود: در این راه تمام تلاش خود را بکار خواهم گرفت.

استاندار اصفهان در خصوص جایگاه شورای مشورتی جوانان، تاکید نمود: جایگاه این شورا، مشاوره ای، تصمیم سازی و کادر سازی می باشد و با ارایه فکرهای پخته و عملیاتی ، در تصمیم گیریها از آنها استفاده میشود.

صفرخانلو مشاور جوان استاندار نیز در این دیدار اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد که در این شورا به جای بیان دردها، به بیان راهکارها بپردازیم و در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار ورود خواهیم داشت.

همچنین در این جلسه تعدادی از جوانان نیز در خصوص ایجاد پنجره ی واحد سرمایه گذاری، ایده های انقلابی و تفکر انقلابی در راستای خلاقیت و کارآفرینی؛ جوان یاوری به جای جوان باوری و ایجاد سپاه اقتصادی برای مقابله با جنگ اقتصادی مواردی را عنوان نمودند.

گفتنی است در این جلسه 12 نفر از اعضای کمیته برنامه ریزی شورای مشورتی جوانان استان انتخاب شدند و مقرر گردید وظایف، اهداف، تشکیلات و شیوه های اولویت گذاری این کمیته طی 15 روز آینده مشخص و پیشنهادات مربوط به اقدامات و مطالعاتی که کمیته ی برنامه ریزی انجام می دهد در طول 7 روز آینده ارائه گردد و پس از 4 ماه بازنگری در تشکیلات و رویه ها انجام خواهد شد و در صورت هرگونه نقصی نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

901/900

کد خبر: 903694

وب گردی

وب گردی