آیت الله نوری همدانی: مهم‌ترین وظیفه مسلمانان شناخت دشمنان است

یکی از مراجع تقلید گفت: شناخت دشمن یکی از مهم‌ترین وظیفه مسلمانان است و ما وظیفه سنگینی در مقابله با دشمنان اسلام داریم و باید همواره در میدان باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار جمعی از کارکنان نیروی انتظامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سوره فجر اظهار داشت: خداوند در سوره فجر بعد از چندین سوگند، می‌گوید که ظالمان و جباران در دنیا موقت هستند و عاقبت سقوط می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردها و تحولات زیادی به همراه داشت، گفت: یکی از مهم‌ترین تحولات تحول در بینش دینی مردم بود. زیرا در آن زمان دین را در نماز و روزه خلاصه کرده بودند و امانم راحل ابعاد مختلف دین و اسلام ناب محمدی را به مردم نشان دادند.

استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: شناساندن دین، امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه همگان است تا قوانین دینی ارزش یابند.

وی افزود: امام راحل حکومت اسلام را با ولایت توأم کردند؛ کاری که در زمان طاقوت و حتی از آن قبل‌تر در زمان امام علی(ع) نیز وجود نداشت.

حمایت از مظلومان عالم توسط امام راحل

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: حمایت از مظلومان عالم و از بین بردن فقر و ظلم کار دیگر امام خمینی(ره) بود که با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

وی شناخت هویت انقلاب، شناخت تحولات انقلاب و دشمن‌هایی که در برابرمان صف کشیده‌اند را مهم دانست و گفت: جریان سوریه و عراق را می‌بینیم که چگونه صهیونیست‌ها آن وضعیت را ایجاد کرده‌اند؛ ما باید هوشیار باشیم و همواره در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: نباید از دشمن غافل بود و باید با پیشوایان کفر مقابله کرد زیرا فقط آنان زبان شمشیر را می‌فهمند و عهد و پیمان نمی‌شناسند.

وی اظهار کرد: ما وظیفه سنگینی در برابر کفر داریم و همواره باید در میدان باشیم و در برابر مستکبران ایستادگی کنیم.

901

کد خبر: 903705

وب گردی

وب گردی