اسپوتنیک: سیاست تهاجمی ترامپ جنگ بیشتری را برای افغانستان به ارمغان می‌آورد

اسپوتنیک در مصاحبه با یک تحلیلگر سیاسی-امنیتی نتیجه سیاست دونالد ترامپ در افغانستان را به بحث گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز، اسپوتنیک در گزارشی نوشت: هزار نفر در افغانستان در پی حملات گروه تروریستی طالبان در ماه ژانویه کشته شدند. طالبان در حال حاضر در 70 درصد افغانستان حضور دارد. رادیو اسپوتنیک این موضوع را در مصاحبه رادیویی با «رحیم الله یوسف زی» تحلیلگر امنیتی و سیاسی به بحث گذاشت.

اسپوتنیک: سال‌هاست که کاخ سفید می‌گوید هیچ راه‌حل نظامی علیه طالبان وجود ندارد. اما آمریکا همچنان گزینه نظامی را بر دیپلماسی ترجیح می‌دهد. دلیل این اقدام چیست؟

شما می‌دانید که آمریکا حرفی را می‌زند اما کار دیگری انجام می‌دهد. این همان چیزی است که ترامپ به آن مشهور است. او به شدت تحریک‌پذیر است و کارهای غیرمنتظره‌ای انجام می‌دهد. آمریکایی‌ها باور دارند می‌توانند طالبان را تضعیف و وادار کنند پای میز مذاکرات بنشیند. اما طالبان هرگز با آمریکایی‌ها توافق نمی‌کند.

به نظر من این سیاست نتیجه نمی‌دهد. ترامپ حالا می‌گوید دیگر با طالبان مذاکره نمی‌کنیم. معنای این حرف این است که بر عملیات نظامی تمرکز بیشتری خواهد شد. ما شاهد حملات هوایی بیشتر آمریکا و اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان خواهیم بود. آنها همچنین فشار بر پاکستان را افزایش خواهند داد. به نظر من سیاست تهاجمی دونالد ترامپ فقط جنگ بیشتری را به افغانستان خواهد آورد.

اسپوتنیک: آیا رفتار مردم افغانستان با طالبان تغییر کرده است؟ آیا قبایل پشتون باز هم به حمایت از طالبان پس از سالها خشونت ادامه می‌دهند؟

این قبایل هنوز هم از طالبان حمایت می‌کنند اما تعداد زیادی از مردم با طالبان مخالف هستند چون افراد زیادی در زمان سلطه طالبان زجر کشیده‌اند و آزرده شده‌اند.

کد خبر: 903776

وب گردی

وب گردی