پیمان معادی: حتی یک کلمه از «بمب، یک عاشقانه» به سفارش نهاد خاصی ساخته نشده است

کارگردان فیلم «بمب،یک عاشقانه» با اشاره به تولید مستقل فیلم خود، گفت: حتی یک کلمه از این فیلمنامه به خواست نهاد خاصی ساخته نشده و همچنین چندین نهاد از جمله سازمان اوج، شهرداری و فارابی پیشنهاد سرمایه گذاری در این فیلم را داده بودند اما خودم می خواستم مستقل عمل کنم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، پبمان معادی در نشست رسانه ای فیلم «بمب، یک عاشقانه» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به تجربیاتش در سینما، اظهار کرد: پنج فیلمی که در خارج از ایران کار کردم، به من کمک کرد تا نظم را به درستی یاد بگیرم و بتوانم یک بیگ پروداکشن را مدیریت کنم.

وی درباره ریتم فیلم و احتمال کوتاه شدن زمان فیلم در اکران عمومی ، ادامه داد: ما برای اکران عمومی این فیلم، تغییراتی خواهیم داشت و مقدار کمی از فیلم کوتاه می‌شود و فیلم کمی متفاوت تر اکران می شود.

کارگردان «بمب، یک عاشقانه» به بازی محمود کلاری در فیلم اشاره کرد و گفت: من وقتی به حضور کلاری در فیلم فکر کردم، چند روز مانده بودم که چگونه به ایشان بگویم تا این پیشنهاد را بپذیرد اما وقتی گفتم، بلافاصله قبول کردند و گفتند برای تو بازی می‌کنم!

معادی درباره موسیقی متن فیلم گفت: من همیشه کارهای النی کارایندرو را خیلی دوست داشتم. حتی وقتی درمورد نقش با خانم حاتمی حرف می‌زدم، موسیقی‌های خانم کارایندرو را برایشان می‌فرستادم تا بگویم حال و احوال فیلم چگونه است. این افتخار همکاری به سبب حضور من به عنوان داور در یک فستیوال در یونان بود. آنجا توانستم با او ارتباط بگیرم... او بعد از مرگ آنجلوپلوس خیلی سخت‌گیر بود و کار نمی‌کرد اما به طرز عجیبی فیلم را دوست داشت و امروز روابط عجیبی با هم داریم... می‌توانم بگویم مثل خاله من شده و زنگ می‌زند و حال بچه‌هایم را می‌پرسد...

وی در ادامه به پرسشی درباره علت تغییر نام فیلم از «بمب» به «بمب، یک عاشقانه»، گفت: نام فیلم به انتخاب خودم بود و مصلحتی در کار نبود. عنوان انگلیسی این فیلم The bomb :A love story به نظرم جالب بود که مطرح کردم.

معادی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش دیگری درباره ریتم فیلم اظهار داشت: من به دنبال شاعرانگی در سینما می‌گردم که این کندی را می‌طلبد. ضمن اینکه به عقیده من فیلم خوب صد الی صد و بیست دقیقه است اما در سینمای ما فیلم صد دقیقه‌ای، خسته‌کننده می‌شود.

در ادامه این نشست کلاری با اشاره به قدیمی نبودن رابطه خود با پیمان معادی گفت: از زمان «جدایی نادر از سیمین» رابطه نزدیکی بین ما شکل گرفت که مثل رابطه یک پدر با پسر است.

همچنین احسان رسول‌اف درباره تولید فیلم و تغییر تهیه‌‌کننده فیلم از مانی حقیقی به خودش، اظهار داشت: سال گذشته وقتی پیمان فیلم را برای تهیه نزد من آورد، خیلی خوشحال شدم و استقبال کردم. آقای مانی حقیقی در ابتدا کمک کردند تا پیمان به عنوان کارگردان پروانه ساخت را بگیرد.

در ادامه حبیب رضایی بازیگر فیلم هم در این نشست گفت: در طول دو سال گذشته، من شاهد روند این فیلم بودم. مثل پیمان من هم در مدرسه بسیار کتک می‌خوردم. وقتی درمورد شخصیت‌ها حرف می‌زدیم پیمان پیشنهاد داد که این نقش را بازی کنم و قبول کردم. این هفدهمین سال دوستی من و پیمان است و طی این سال‌ها بارها باهم درمورد سینما اتود زدیم و حرف زدیم. این همکاری تازه هم هیچ اتفاق عجیبی برایم نبود و مثل همه کارهای دیگری بود که انجام دادیم. پیمان معادی هم در ادامه حرف‌های رضایی گفت: من بخش بزرگی از فیلمنامه «بمب، یک عاشقانه» را مدیون حبیب رضایی هستم.

ارشیا عبدالهی بازیگر کودک فیلم نیز در این نشست گفت: من سه بار تست دادم تا بالاخره قبول شدم. برای من تجربه خیلی بزرگی بود که با آقای پیمان معادی و حبیب رضایی و خانم لیلا حاتمی بازی کردم. فکر نکنم دیگر چنین تجربه‌ای برایم اتفاق بیفتد.

همچنین لیلا حاتمی در این نشست ضمن اشاره به امکانات رفاهی برای تولید و حرفه‌ای بودن نورپردازی، برخورداری از اتاق استراحت و... از همکاری در این فیلم ابراز رضایت کرد.

503

کد خبر: 903780

وب گردی

وب گردی