شهری که در آن تنها دانشکده تغذیه و صنایع غذایی جنوب شرق کشور در آن راه اندازی شد

‌مدیرگروه تغذیه و صنایع غذایی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موافقت شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با پذیرش دانشجو در رشته علوم و صنایع غذایی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به راه اندازی تنها دانشکده تغذیه و صنایع غذایی جنوب شرق کشور نزدیک تر کرد.

‌به گزارش ایسکانیوز، دکتر منصور شهرکی در شورای بهداشتی استان افزود: در دویست و شصت و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با راه اندازی رشته علوم صنایع غذایی با گرایش کنترل کیفی و بهداشتی در مقطع کارشناسی پیوسته موافقت شد.


وی با اشاره به اینکه از مهرماه سال آینده در این رشته دانشجو پذیرش می‌شود، تصریح کرد: با جذب یک عضو هیئت علمی دیگر و موافقت شورای گسترش با راه اندازی رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی در مقطع کارشناسی ارشد، تنها دانشکده تغذیه و صنایع غذایی جنوب شرق کشور راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: راه اندازی این دانشکده گامی در راستای رفع نیاز استان و استان های همجوار به دانش آموختگان گرایش‌های مختلف تغذیه‌، صنایع غذایی و بهداشت و ایمنی مواد‌غذایی خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران گروه تغذیه و صنایع غذایی و حمایت‌های مسئولان دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با تصویب چارت و تخصیص محل مناسب ساختمانی برای این دانشکده، مسیر ارتقاء هموارتر شود.

وی همچنین گفت: رشته تغذیه از سال 1386 در این دانشگاه راه اندازی شده و تا کنون بیش از 100 نفر در این رشته دانش‌آموخته شده‌اند که در تمام نقاط استان مشغول بکارند.

‌شهرکی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 100 دانشجو نیز در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تغذیه در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

900/900

کد خبر: 903832

وب گردی

وب گردی