مقایسه میزان باسوادی زنان و مردان بوشهر قبل و بعد از انقلاب

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به رشد حدود ۶۰ درصدی میزان باسودی در این استان گفت: باسوادی در گروه سنی ۱۰تا ۴۹ ساله استان بوشهر در سال ۱۳۵۵ از ۳۹.۴ درصد اکنون به ۹۶.۲۲ درصد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا دانش‌فر صبح امروز در جلسه کارگاه آموزشی سامانه سواد آموزی در بوشهر با تبریک سالروز ورود بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی به ایران به تاثیر انقلاب اسلامی در آگاهی بخشی و باسوادی مردم شهرهای و روستاهای استان پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین راه توسعه و پیشرفت هر منطقه و کشور، سوادآموزی و علم‌آموزی است که این مهم در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه درصد باسوادی در گروه سنی 10تا 49 ساله در استان در قبل از پیروزی انقلاب 39.4 درصد بود خاطر نشان کرد: رشد سوادآموزی در استان بوشهر با افزایش حدود 60 درصدی سال گذشته به 95.6 درصد و در حال حاضر میزان باسوادی استان به 96.22 درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی استان بوشهر با مقایسه آماری جمعیت 10تا49 ساله استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که نشان دهنده اختلاف 36درصدی بین جمعیت باسواد روستایی و شهری است اشاره کرد و گفت: تا سال 1355 از کل جمعیت شهری 62.60 درصد و از کل جمعیت روستایی 26.06 درصد باسواد بودند.

وی سپس به میزان باسوادی زنان و مردان بوشهر قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: در سال 1355 درصد باسوادی مردان 10تا49 ساله 55.2 درصد و زنان 23.6 درصد بوده درصورتی که در سال 1395 درصد باسوادی مردان به 95.78 درصد و زنان به 95.23 درصد افزایش یافته است.

دانش‌فر اختلاف باسوادی زنان و مردان هم استانی را 31.6 درصد در سال 1355 ذکر و بیان کرد: براساس سرشماره سال 1395 اختلاف باسوادی زنان و مردان در استان بوشهر به کمتر از یک درصد رسیده است.

وی که در جمع گارگاه آموزشی سامانه سواد آموزی کارشناسان سواد آموزی مناطق هجدگانه استان بوشهر سخن می‌گفت با یادآوری اولویت اصلی سواد اموزی در جذب افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن، اظهار کرد: کارشناسان سواد آموزی برای باسوادی افراد در شهرها و روستاها باید تمام توان خود را بکار گیرند و تلاش‌های خود را چند برابر کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از ریشه کنی سوادآموزی در استان بوشهر خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان برنامه توسعه ششم در گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سوادی در استان بوشهر ریشه‌کن می‌شود.

900

کد خبر: 903859

وب گردی

وب گردی