شیخ الاسلام: نفت رژیم صهیونیستی توسط شاه تامین می شد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: طی مراحل مختلف محمد رضا شاه به ارتش اسرائیل کمک می کرد مانند جنگ علیه اعراب که پشتیبان رژیم صهیونیستی بود؛ همچنین محمد رضا شاه نفت اسرائیل را تامین می کرد.

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در توجه جهان اسلامی به موضوع قدس و فلسطین گفت: حضرت امام(ره) که پایه گذار این انقلاب اسلامی هستند، همیشه در سخنرانی هایشان موضوعات شاه و آمریکا و رژیم صهیونیستی را همراه باهم مطرح می کردند و بر توجه به این سه موضوع همواره تاکید داشتند.

وی افزود: توجه به مسئله قدس و رژیم صهیونیستی منحصر به امام(ره) نیست بلکه قبل از انقلاب نیز علمای دیگری مانند آیت الله مدرس و آیت الله کاشانی و شهید نواب صفوی همواره بر اهمیت این موضوع تاکید کرده اند.

شیخ الاسلام ادامه داد: شعار معروفی در روز پیروزی انقلاب اسلامی در تهران تحت عنوان "امروز ایران فردا فلسطین" داده می شد، در آن روز تهران هرج و مرج فراوانی بود لذا این شعار شعاری نبود که به شکل بخشنامه منتشر شده باشد بلکه مردم به شکل خود جوش و از ته دل و بر مبنای اعتقاداتشان آن را سر دادند.

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره تسخیر سفارت اسرائیل توسط مردم در جریان مبارزات انقلابی تصریح کرد: مردم به شکل خود جوش سفارت اسرائیل که در خیابان فلسطین امروزی بود را تسخیر کردند و پرچم فلسطین را در آن جا برافراشتند.

وی خاطر نشان کرد: 10 روز بعد از تسخیر سفارت اسرائیل ، یاسر عرفات به تهران آمد که مرحوم حاج احمد خمینی طی دیداری که با وی داشت سفارت فلسطین را در همان محل افتتاح کرد.

شیخ الاسلام با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی اسرائیل ارتش شکست ناپذیری داشت که شاه به آن کمک می کرد اظهار داشت: طی مراحل مختلف محمد رضا شاه به ارتش اسرائیل کمک می کرد مانند جنگ علیه اعراب که پشتیبان رژیم صهیونیستی بود؛ همچنین محمد رضا شاه نفت اسرائیل را تامین می کرد.

مشاور وزیر امور خارجه تاکید داشت: در حال حاضر ارتش اسرائیل دیگر شکست ناپذیر نیست زیرا در جنگ علیه لبنان و یا حماس چندین بار متحمل شکست شده است؛ بنابراین کاملا مشخص است که رژیم صهیونیستی شکست پذیر است.

وی در پایان گفت: اگر کشورهای مسلمان با یک دیگر متحد باشند می توانند حقوقشان را از اسرائیل باز پس بگیرند اقدام مهمی که انقلاب کرده است برای احقاق همین حقوق است.

302

کد خبر: 903896

وب گردی

وب گردی