تاکید اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بر رعایت ضوابط بهداشتی/ هشدار درباره بیماری تب برفکی

اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص خطر شیوع بیماری تب برفکی به دامداران استان هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در برخی از استان های کشور بویژه استان های همجوار، دامپزشکی استان بر رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای تاکید کرد.

در این اطلاعیه با اشاره به مخاطرات بهداشتی و اقتصادی شیوع این بیماری بر صنعت دامداری استان، از دامداران و فعالان در این حوزه درخواست شده از جابجایی دام های سبک و سنگین خارج از نظارت و کنترل های دامپزشکی جدا خودداری کنند و حمل و نقل هر گونه دام فقط با اخذ مجوزهای بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی انجام شود.

روابط عمومی دامپزشکی استان اعلام کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال جاری و سال های گذشته از جمله کنترل دقیق تردد محموله های دامی و واکسیناسیون حداکثری دام ها تاکنون کانونی از این بیماری در جمعیت دام سبک و سنگین گزارش نشده است.

براساس این اطلاعیه شیوع بیماری تب برفکی سبب بروز تلفات در جمعیت دام های جوان بویژه بره و بزغاله ها می شود و ضرر و زیان اقتصادی فراوانی را به صنعت دامپروری و دامداران استان نظیر کاهش تولید شیر وگوشت تحمیل می کند.

در این اطلاعیه اعلام شده دامداران با رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ‌ای و فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی واحد دامداری خود، خودروهایی که در دامداری در حال تردد هستند را کاملا ضدعفونی و از ورود افراد، وسایل نقلیه و تجهیزات متفرقه به داخل واحد دامداری جلوگیری کنند.

از همه دامداران، تولیدکنندگان و فعالان در حوزه دام درخواست شده با مشاهده علائم این بیماری نظیر آبریزش دهان، وجود تاول و زخم در دهان، کاهش اشتها و لنگش دام ها موضوع را سریعا به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

900

کد خبر: 903901

وب گردی

وب گردی