در زمان وقوع بحران در تهران باید جلسات ستاد بحران استان برگزار شود

استاندار تهران در جلسه بررسی و آسیب شناسی مشکلات مرتبط با برف اخیر در استان تهران گفت: در زمان وقوع بحران در تهران باید جلسات ستاد بحران استان برگزار شود و مدیران دستگاه ها با حضور مستقیم خود وضعیت استان را رصد و پیگیری کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازایسنا، جلسه بررسی و آسیب شناسی مشکلات مرتبط با برف اخیر استان تهران به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، دستگاه های مسئول استانی، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور و از شهرداری تهران رئیس سازمان مدیریت بحران معاونت خدمات شهری و محیط زیست، برگزار شد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تا امروز جلسات متعدد درباره برف اخیر در استان تهران گذاشته شده تاکید کرد: در خصوص بحرانی که اخیراً در استان داشتیم گزارش های مختلفی تدوین شده و نیاز به آسیب شناسی در این بخش است و امروز باید دستگاه‌های مسئول از کمبودها و کاستی های موجود در طول این بحران گزارش دهند.

وی ادامه داد: در تهران با وجود مشکلات پیش آمده در برف اخیر، توانستیم وضعیت را تا حد زیادی با کمک دستگاه‌ها مدیریت کنیم.

مقیمی با اشاره به وضعیت بحرانی که در زمان بارش کم سابقه برف، تهران با آن مواجه شده بود تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان همچون شهرداری تهران بحران را به خوبی مدیریت کردند، در آن وضعیت از شهرداری تهران دو انتظار اصلی داشتیم؛ اینکه شریان ها و راه‌های اصلی شهر برای تردد مردم بسته نباشد و بی خانمان ها و کارتن خوابها ساماندهی شوند و این دو انتظار از طرف شهرداری برآورده شد.

وی تصریح کرد: در زمان وقوع بحران در تهران باید جلسات ستاد بحران استان برگزار شود و مدیران دستگاه‌ها با حضور مستقیم خود وضعیت استان را رصد و پیگیری کنند، این کار باعث کمتر شدن خسارات خواهد شد و وقتی مدیران آمادگی کافی نسبت به بحران ها داشته باشند می‌توانند به هنگام استفاده از وسایل ارتباط جمعی هشدارهای مربوطه را به مردم بدهند.

استاندار تهران با اشاره به این موضوع که در استان تهران مشکلات فراوانی وجود دارد که به واسطه جمعیت و کمبود امکانات با آن مواجه هستیم، تاکید کرد: می‌توان با همدلی مسئولان و مدیریت درست این مشکلات را مرتفع ساخت.

وی ادامه داد: باید در جاده‌های ارتباطی استان تهران امکانات راهداری تقویت شود و به خصوص در فصل سرد سال باید تمهیدات خاصی اتخاذ شود که جاده هایی همچون تهران - قم با مشکل مواجه نشوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، مقیمی گفت: باید فرودگاه های امام خمینی و مهرآباد مشکلات و کمبود های خود را اعلام کنند تا در زمان بروز مشکلات با بحران مواجه نشویم.
706

کد خبر: 903925

وب گردی

وب گردی